Στην οικογένεια της AEGEAN και το τελευταίο Airbus A320 ceo

Στην οικογένεια της AEGEAN και το τελευταίο Airbus A320 ceo
Στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών προσγειώθηκε χθες το τελευταίο από τα συνολικά επτά αεροσκάφη Airbus A320 που κοσμούν τον στόλο της AEGEAN.

Η διοίκηση του εθνικού αερομεταφορέα «πέταξε» μέχρι την Τουλούζη, όπου βρίσκεται η γραμμή παραγωγής του πολυεθνικού κολοσσού Airbus για να παραλάβει του «κουτιού» το νέο της απόκτημα. Κατά τη διάρκεια της τελετής παράδοσης του νέου αεροσκάφους, στην οποία το Fortune Greece έδωσε το παρών, ο Αντιπρόεδρος της AEGEAN, Ευτύχης Βασιλάκης, δεν έκρυψε την συγκίνηση και την ικανοποίησή του για την ολοκλήρωση, όπως είπε, ενός επενδυτικού κύκλου, ενώ τόνισε πως η Aegean είναι από τις λίγες εταιρείες που επένδυσαν μέσα στην κρίση.

«Το 2007, όταν έγινε η αρχική παραγγελία των οχτώ αεροσκαφών, μας φαινόταν «βουνό» τα εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια που έπρεπε να πληρώσουμε για την απόκτησή τους. Όλοι ρωτούσαν εάν θα μπορούσαμε να ανταπεξέλθουμε. Το 2014, μέσα στην κρίση, είχαμε το θάρρος να επεκτείνουμε τις επενδύσεις μας και προς αυτή την κατεύθυνση θα συνεχίσουμε. Δυστυχώς το χρήμα είναι πολύ φθηνό σε όλο τον κόσμο, αλλά σπάνιο στην Ελλάδα. Όλα αυτά τα χρόνια περάσαμε από «40 κύματα», αλλά καταφέραμε με τον καιρό να χτίσουμε σχέσεις εμπιστοσύνης με τους χρηματοδοτικούς οργανισμούς, ισχυροποιώντας της θέση μας. Πιστεύω στο εργατικό δυναμικό και στη χώρα μου».

«Ένας επενδυτικός κύκλος ολοκληρώθηκε»

Ο Ευτύχης Βασιλάκης διευκρίνισε, ωστόσο, πως η λήψη της απόφασης για το άνοιγμα του επόμενου επενδυτικού κύκλου θα αργήσει τουλάχιστον ένα χρόνο, από τη στιγμή που δεν υπάρχει το κατάλληλο επενδυτικό περιβάλλον στο εσωτερικό της χώρας που να επιτρέπει τη χάραξη στρατηγικών σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα. «Πρέπει να διαπραγματευτούμε με την Airbus και συγχρόνως να πείσουμε τους χρηματοδότες μας ότι θα ανταπεξέλθουμε τα επόμενα χρόνια. Δεν θα λάβουμε σύντομα κάποια απόφαση εάν δεν δούμε σταθερότητα στην αγορά. Σαφώς, σε περίπτωση που υπάρξουν διαφοροποιήσεις και ευκαιρίες θα κινηθούμε πιο γρήγορα».

Ερωτηθείς αναφορικά με το προσφυγικό ζήτημα και τις επιπτώσεις που αναμένεται να έχει στη φετινή τουριστική σεζόν, ο επικεφαλής της AEGEAN δήλωσε πως η Ελλάδα παραμένει ασφαλής τουριστικός προορισμός και πως δεν αναμένει διαφοροποίηση του αριθμού των τουριστών που θα επισκεφθούν τη χώρα μας συγκριτικά με τα περσινά μεγέθη, που κατεγράφη ρεκόρ αφίξεων. «Το προσφυγικό είναι ένα μεγάλο πρόβλημα για την Ευρώπη συνολικά, καθώς και για τους ίδιους τους πρόσφυγες που θέλουν να μεταβούν σε κάποια άλλη χώρα και δεν μπορούν. Απαιτείται ένας καλά σχεδιασμένος συντονισμός».

«Έχουμε αφήσει αρκετά πίσω την Boeing»

Από την πλευρά του ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Airbus για Ευρώπη, Αφρική και Ασία-Ειρηνικό της Airbus, Christopher Buckley θέλοντας να δώσει μια τάξη μεγέθους της Airbus που «κονταροχτυπιέται» με την Boeing, σε επίπεδο παραγωγής αεροσκαφών, τόνισε πως οι παραγγελίες για το 2016 αγγίζουν τα 6.818 αεροσκάφη, ενώ η ζήτηση για τα επόμενα 20 χρόνια εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 32.600 αεροπλάνα συνολικής αξίας 4,9 τρισ. δολαρίων. «Κάθε 15 χρόνια διπλασιάζεται ο αριθμός των αεροσκαφών που καλούμαστε να παραδώσουμε και αυτό είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικό. Το 2015 είχαμε παραγγελίες για 1.190 εταιρικά αεροσκάφη από 55 εταιρείες. Τα τελευταία χρόνια έχουμε αφήσει αρκετά πίσω σε πωλήσεις της Boeing, με την οποία συνηθίζαμε να βρισκόμαστε στα ίδια επίπεδα. Ο κόσμος νόμιζε πως μετά το λανσάρισμα του Boeing 787 οι πωλήσεις μας θα έπεφταν, αλλά αυτό δεν συνέβη».

Το «καμάρι» της Airbus δεν είναι άλλο από το υπερπολυτελές Α380 για το οποίο η ζήτηση αυξάνεται συνεχώς. Σύμφωνα δε με τον Christopher Backley, το 20% των επιβατών είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα χρήματα για να ταξιδέψουν σε μια τέτοιου είδους πτήση. Δυνατή αγορά για την Airbus είναι η Β. Αμερική, σταθερή παραμένει η Ευρώπη, ενώ επιβράδυνση καταγράφει η ασιατική αγορά.

Σχολιάζοντας τις εναέριες τρομοκρατικές επιθέσεις που κόστισαν τη ζωή σε εκατοντάδες ανθρώπους, ο εκπρόσωπος της Airbus τόνισε πως όλοι μοιράζονται τους ίδιους φόβους και πως προτεραιότητα της εταιρείας παραμένει η ασφάλεια των επιβατών, παράγοντας ο οποίος όμως εξαρτάται και από τους εξονυχιστικούς ελέγχους που πρέπει να πραγματοποιούνται στα αεροδρόμια. «Από την πλευρά μας προσπαθούμε να ελέγχουμε τους πελάτες μας για να είμαστε σίγουροι ότι χρησιμοποιούν σωστά τα αεροσκάφη μας. Ως βιομηχανία είμαστε περήφανοι για το πόσο ασφαλές έχει γίνει το ταξίδι με αεροπλάνο. Φυσικά πάντα μπορούμε να κάνουμε περισσότερα και να πάμε καλύτερα».

Όσο για το πώς βλέπει το σενάριο εξόδου της Βρετανίας από την ΕΕ, αναφέρει χαρακτηριστικά:«Δέκα χιλιάδες εργαζόμενοι της Airbus βρίσκονται στην Βρετανία και σίγουρα θα είναι μια εξέλιξη δύσκολη ως προς τη διαχείρισή της».

Τα χαρακτηριστικά του A320 ceo

Αξίζει να αναφερθεί ότι το A320 ceo, που παρέλαβε η αεροπορική είναι εξοπλισμένο με τα νέα «Sharklets» στα φτερά των αεροσκαφών και κινητήρες V2500. Τα «Sharklets» είναι ακροπτερύγια, ύψους 2,4 μέτρων που μειώνουν την κατανάλωση καυσίμου και εκπομπών ρύπων κατά μέσο όρο μεταξύ 2-3% ανάλογα με την διάρκεια της πτήσης. Αυτά τα αεροσκάφη είναι, επίσης, τα πρώτα Α320 του στόλου της AEGEAN που έχουν ικανότητα βάρους απογείωσης έως 78 τόνους.

Εάν όλα πάνε καλά και η διοίκηση της AEGEAN αποφασίσει να επεκτείνει και άλλο την «οικογένειά» της, το επόμενο βήμα θα είναι η παραγγελία αεροσκαφών Airbus A320neo. Πρόκειται για ακόμη πιο εξελιγμένο μοντέλο που επιτρέπει την εξοικονόμηση καυσίμου μέχρι 15%, τη σημαντική μείωση του θορύβου, όπως και την περικοπή κατά 14% του λειτουργικού κόστους.

πηγή: fortunegreece.com

Αξιολόγηση