Ποιοι είναι οι δύο αμερικανοί που φέρνουν χρήμα για μεταφορές και αγωγούς

Ποιοι είναι οι δύο αμερικανοί που φέρνουν χρήμα για μεταφορές και αγωγούς
Ραγδαία κλιμάκωση της αμερικανικής επιχειρηματικής διείσδυσης στην Ελλάδα προϊδεάζει η εμφάνιση της Watco Companies μεταξύ των διεκδικητών του 100% του μετοχικού κεφαλαίου της ελληνικής σιδηροδρομικής εταιρείας ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ.

Και αυτό διότι ο εν λόγω αμερικανικός όμιλος Watco Companies, L.L.C. αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες shortline σιδηροδρόμου στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Παράλληλα δραστηριοποιείται όμως και στη μεταφορά πρώτων υλών όπως μεταλλεύματα, ορυκτά αλλά και πετρέλαιο και φυσικό αέριο σε συνεργασία με την Kinder Morgan. Μεγαλομέτοχος της Kinder Morgan είναι ο 70χρονος Richard Kinder η προσωπική περιουσία του οποίου υπολογίζεται στα 11,5 δισεκατομμύρια δολάρια. O άλλος άνθρωπος-κλειδί για την ελληνική υπόθεση είναι ο επικεφαλής της Watco και μεγαλομέτοχός της Rick Webb.

Οι δυο αυτοί Αμερικανοί παράγοντες αναμένεται να διαδραματίσουν κρίσιμο ρόλο στην επερχόμενη οικονομική διείσδυση των ΗΠΑ. Ο Rick Webb θα επιδιώξει να αποκτήσει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και να αναπτύξει στην Ελλάδα δίκτυο μεταφοράς πρώτων υλών πέραν και επιπλέον της μεγάλης ανάπτυξης της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων με την οποία θα τροφοδοτεί τα τραίνα η Cosco από τον Πειραιά. Ο Richard Kinder αναμένεται να δραστηριοποιηθεί διά των θυγατρικών του στον ελληνικό ενεργειακό κλάδο είτε αυτό αφορά την εξόρυξη υδρογονανθράκων είτε τη μεταφορά τους. Οι δυο αυτοί άνδρες δεν είναι άγνωστοι μεταξύ τους καθώς η Kinder Morgan εχει επενδύσει στη Watco ενώ διαθέτουν και κοινοπρακτικά σχήματα στις μεταφορές και την ενέργεια.

Η Watco Companies, L.L.C. πάντως εμφανίζεται πλέον ταυτόχρονα ως αουσάιντερ αλλά και φαβορί για την απόκτηση του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Απέναντι της πάντως θα βρει την κοινοπραξία της ρωσικής Rossiyskie Ζheleznye Dorogi με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Ποια ακριβώς είναι όμως η Watco Companies και ποια η Kinder Morgan;

ΑΠΟ ΤΟ 1983. Η Watco σχηματίστηκε το 1983 από τον Charles R. (Ντικ) Webb. Αποτελείται από τέσσερα τμήματα: Μεταφοράς, μηχανικής, τερματικών σταθμών και λιμενικών υπηρεσιών. Λειτουργεί 32 σιδηροδρομικές γραμμές στις ΗΠΑ και την Αυστραλία. Η μονάδα των τερματικών σταθμών και των λιμενικών υπηρεσιών λειτουργεί δέκα εμπορευματικά και αποθηκευτικά κέντρα στις ΗΠΑ και πολλές εγκαταστάσεις μεταφόρτωσης που ειδικεύονται στη φόρτωση και εκφόρτωση αυτοκινηταμαξών και τη μετακίνηση εμπορευμάτων στο επόμενο προορισμό τους.

Λειτουργεί ακόμα 16 σταθμούς επισκευής σιδηροδρομικών αμαξών και αμαξομηχανών και διαθέτει εκτενέστατο δίκτυο σιδηροδρομικών υπηρεσιών 360 μοιρών. Εδρα της είναι το Πίτσμπουργκ στο Κάνσας και μεταξύ των κεντρικών της δραστηριοτήτων είναι η λειτουργία δυο τερματικών λιμενικών σταθμών σιδηροδρομικής μεταφοράς εμπορευμάτων στον Κόλπο του Μεξικό και συγκεκριμένα το Greens Port Terminal στο πλωτό κανάλι ναυσιπλοΐας του Χιούστον και το Port Birmingham Terminal στον ποταμό Black Warrior της Αλαμπάμα.

Η έλευση των Αμερικανών της Watco Companies, L.L.C. αλλάζει ριζικά τις ισορροπίες ειδικά καθώς ειδικεύεται σε έργο παρόμοιο με αυτό που έχει μπροστά της η ΤΡΑΙΝΟΣΕ: τις εμπορευματικές, δηλαδή, μεταφορές από λιμάνια. Παράγοντες της ελληνικής βιομηχανίας μεταφορών χαρακτηρίζουν τις δραστηριότητες της στις ΗΠΑ εξαιρετικά παρόμοιες με αυτές που έχει δημιουργήσει στην Ελλάδα η λειτουργία του τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων στον Πειραιά αλλά και του χύδην φορτίου στη Θεσσαλονίκη. Ο,τι ακριβώς δηλαδή χρειάζεται η Cosco….

ΣΤΟ TOP 20. Από την πλευρά της η Kinder Morgan, με έδρα το Τεξας, έχει υπό την κατοχή της δίκτυο αγωγών πετρελαίου και φυσικού αερίου μήκους 80.000 μιλίων και 180 τερματικούς σταθμούς αποθήκευσης και είναι μια απ’ τις μεγαλύτερες αυτού του είδους στον κόσμο. Σε μια έκθεση σχετικά με τις οικογενειακές αυτοκρατορίες, η Credit Suisse παρουσίασε πριν μερικές εβδομάδες τη λίστα με τις 920 μεγαλύτερες οικογενειακές επιχειρήσεις στον κόσμο (CS Global Family 900).

Στο Top 20 βρίσκεται η οικογένεια του Richard Kinder… Eίναι η μεγαλύτερη εταιρεία ενεργειακών υποδομών στη Βόρεια Αμερική με περίπου 84.000 μίλια αγωγών που μεταφέρουν φυσικό αέριο, προϊόντων διύλισης πετρελαίου, αργό πετρέλαιο και πολλά άλλα.

Μπορεί επίσης να αποθηκεύει ή να χειρίζεται μια ποικιλία προϊόντων και υλικών σε τερματικούς σταθμούς, όπως βενζίνη, κηροζίνη, αιθανόλη, άνθρακα, οπτάνθρακα και χάλυβα. Τα έργα σχιστολιθικού στις Ηνωμένες Πολιτείες δημιουργούν μια τεράστια ανάγκη για μεγαλύτερη ενεργειακή υποδομή, η οποία αποτελεί το βασικό αντικείμενο της Kinder Morgan. Επενδύει δισεκατομμύρια δολάρια κάθε χρόνο για να αναπτυχθεί με την κατασκευή νέων και την επέκταση υφιστάμενων περιουσιακών στοιχείων ώστε να διασφαλιστεί ότι η ποικιλία των ενεργειακών προϊόντων έχουν παραδοθεί στην αγορά. Δεν είναι έτσι διόλου τυχαίο που η Ελλάδα εισήλθε στο πεδίο ενδιαφέροντός της.

Ο ρόλος της συνάντησης Τσίπρα-Κέρι

Για τα σχέδια των Rick Webb και Richard Kinder φέρεται να είναι απολύτως ενήμερη η Ουάσιγκτον που έχει ήδη θέσει το θέμα στον Ελληνα πρωθυπουργό κατά την πρόσφατη επίσκεψη του στη Νέα Υόρκη.

Περεταίρω επαφές για το ζήτημα αναμένεται να γίνουν και κατά τη σχεδιαζόμενη επίσκεψη στην Αθήνα του υπουργού Εξωτερικών των ΗΠΑ Τζον Κέρι, κατά τις επόμενες εβδομάδες.

Ο Κέρι έχει ήδη τονίσει στον Τσίπρα τη στρατηγική σημασία που αποδίδουν οι Αμερικανοί στους ελληνικούς αγωγούς TAP και IGB και την θέλησή τους για αναβάθμιση του ρόλου της Ελλάδας ως ενεργειακού κόμβου.

Αλλωστε, ο Αλέξης Τσίπρας αποκάλυψε πως συζήτησε με τον Αμερικανό υπουργό Εξωτερικών την προοπτική τερματικού σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στη Βόρεια Ελλάδα. Ενεργειακοί παρατηρητές συνδέουν την όλη αυτή συζήτηση με την έλευση της Watco και τη διακριτική «επιστασία» της Kinder Morgan.

ΠΗΓΗ: ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ ΠΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΕΡΙΠΤΕΡΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ