«Βάζουν μπρος» στην ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

«Βάζουν μπρος» στην ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ
«Ανοίγει» ο δρόμος για την ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων με το πολυνομοσχέδιο που κατατίθεται στη βουλή.  Ειδικότερα, με το πολυνομοσχέδιο προβλέπεται να προχωρήσουν οι διαγωνισμοί των ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ROSCO.

Όπως γράφουν τα Νέα «Με προίκα την ανάθεση των άγονων σιδηροδρομικών γραμμών στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ έως το 2020 έναντι 50 εκατ. ευρώ ετησίως και, το κυριότερο, με ρύθμιση για τη διαγραφή των χρεών της υπό την προϋπόθεση ότι συμφωνεί και η Κομισιόν, ανοίγει ο δρόμος για την ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων».

Οι διαγωνισμοί έχουν προγραμματιστεί για τον Δεκέμβριο, ενώ οι υποχρεώσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ΟΣΕ υπερβαίνουν τα 800 εκατ. ευρώ και εδώ και χρόνια έχουν κριθεί ως παράνομες κρατικές ενισχύσεις από τη Κομισιόν, η οποία και έχει διαμηνύσει τόσο στην παρούσα όσο και στην προηγούμενη κυβέρνηση πως αν δεν προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση, τότε θα ζητήσει τα ποσά αυτά να ανακτηθούν.

Σύμφωνα ωστόσο με το νομοσχέδιο, διαγράφονται τα χρέη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ΟΣΕ, εξειδικεύονται η έκταση και ο χρόνος της διαγραφής των χρεών της παρούσας παραγράφου, η διαδικασία διαπίστωσης, βεβαίωσης και διαγραφής τους, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια». Κάτι αντίστοιχο ισχύει και με τα χρέη του ΟΣΕ προς το Δημόσιο.

Αξιολόγηση