Η πρώτη επένδυση ξένων με κυβέρνηση Τσίπρα

Η πρώτη επένδυση ξένων με κυβέρνηση Τσίπρα
Και όμως είναι αλήθεια. Σε μια περίοδο που οι ξένοι επενδυτές αποφεύγουν να βάλουν έστω και ένα ευρώ στην πραγματική οικονομία, λόγω του αυξημένου ρίσκου που έχουν προκαλέσει οι μαραθώνιες διαβουλεύσεις για την επίτευξη συμφωνίας μεταξύ της Ελλάδας και των δανειστών της, κάποιοι… θαρραλέοι έκαναν την πρώτη επένδυση επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ σε ελληνική επιχείρηση.

Η θυγατρική Third Point Hellenic Recovery Fund, θυγατρική του fund Third point, του γνωστού σε όλους μας Daniel Loeb, αλλά και το Endeavor Catalyst, πήραν θέση μέσω αύξησης μετοχικού κεφαλαίου, στην ασφαλιστική εταιρία που δραστηριοποιείται αποκλειστικά στον κλάδο του αυτοκινήτου, Hellas Direct. Σύμφωνα με επιβεβαιωμένες πληροφορίες του moneypro, τα δύο funds θα αποκτήσουν μέσω της αύξησης το 20% της εταιρίας, στην οποία συμμετέχουν και άλλοι ξένοι επενδυτές από την ίδρυσή της, όπως ο βετεράνος στα ιδιωτικά επενδυτικά κεφαλαία, Jon Moulton και ο πρώην οικονομολόγος της Goldman Sachs Jim O'Neill.

Η Hellas Direct ιδρύθηκε το 2011 και ξεκίνησε τις πωλήσεις τον Αύγουστο του 2012 και λειτουργεί online και τηλεφωνικώς (χωρίς πράκτορες, πρακτορεία και ασφαλιστές). Εχει συνεργασία με τη Munich Re (τη μεγαλύτερη αντασφαλιστική εταιρία) βάσει της οποίας η Munich Re αναλαμβάνει το 50% του ρίσκου (quota sharing). Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει ο τρόπος τιμολόγησής της, αφού είναι «παραμετρικός». Δηλαδή πρώτα εξετάζει το αυτοκίνητο, τον οδηγό και τον τρόπο οδήγησης και μετά τιμολογεί. Είναι κατά μέσο όρο 23.7% φθηνότερη από την υπόλοιπη αγορά και ασφαλίζει μόνο ΙΧ αυτοκίνητα. Μάλιστα την χρονιά που πέρασε, η εταιρία κατάφερε να εξαπλασιάσει τον τζίρο της.

H Hellas Direct ιδρύθηκε από τους Αιμίλιο Μάρκου και Αλέξη Πανταζή, δύο πρώην στελέχη της Goldman Sachs, οι οποίοι είδαν στην ύφεση την ευκαιρία να διαταράξουν και να αλλάξουν την ελληνική ασφαλιστική αγορά. Η Hellas Direct έχει μία μακροπρόθεσμη στρατηγική συνεργασία με τη Munich Re και ακολουθεί μια άκρως τεχνολογική, και direct-to-consumer επιχειρηματική στρατηγική (παρόμοια με εκείνες που ακολουθούνται από τις Geico και Direct Line).

Αυτό δίνει τη δυνατότητα στην εταιρία να προσφέρει καλύτερης ποιότητας υπηρεσίες σε χαμηλότερες τιμές. Η Hellas Direct έχει σημειώσει ραγδαία ανάπτυξη τα δύο πρώτα χρόνια της λειτουργίας της, σε μία περίοδο που η Ελλάδα βίωνε 25% μείωση του ΑΕΠ και 40% μείωση σε ασφάλιστρα. Πρακτικά, τα κεφάλαια που θα εισρεύσουν στην επιχείρηση από το Third Point και το Endeavor Catalyst θα της δώσουν την δυνατότητα να αποκτήσει θέση ισχύος σε ενδεχόμενες εξαγορές και αλλαγές που έπονται στην ασφαλιστική αγορά.

Αξιολόγηση