Τα τέλη κυκλοφορίας του 2018 και τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα

Στα ίδια επίπεδα με πέρυσι η επιβάρυνση –Αναρτώνται τα σημειώματα – Στο συρτάρι τα σενάρια για δικαιότερη κατανομή των βαρών – Στα 1,1 δις. ευρώ ο λογαριασμός

Τα τέλη κυκλοφορίας του 2018 και τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα

Τι μας έλεγαν από πέρυσι τέτοιο καιρό; Ότι τα τέλη κυκλοφορίας θα γίνουν ποιο δίκαια, ότι θα λαμβάνεται υπόψη η παλαιότητα του οχήματος, ότι θα δοθούν κίνητρα για να μην κατατίθενται οι πινακίδες κυκλοφορίας και ότι θα υπάρξει ειδική μέριμνα για τους πολύτεκνους. Επειδή όμως πάνω από όλα είναι οι δημοσιονομικοί στόχοι, το σενάριο αλλαγής ξαναμπήκε στο συρτάρι και το μόνο που έμεινε είναι μερικές συνεδριάσεις της αρμόδιας επιτροπής με γενικό τελικό συμπέρασμα «να’χαμε να λέγαμε». Τα τέλη λοιπόν αναρτώνται στο Taxisnet και θα είναι ίδια με πέρυσι. Ξεσκονίστε λοιπόν τις πιστωτικές κάρτες για να τα αποπληρώσετε και πάλι σε μηνιαίες δόσεις και όσον αφορά στα σενάρια για ελάφρυνση, από το χρόνου βλέπουμε. Για φέτος ο λογαριασμός είναι συγκεκριμένος: 1,168 δις. ευρώ.

Δεν είναι εύκολο να αλλάξει κανείς έναν φόρο ο οποίος φέρνει ζεστό χρήμα στο ταμείο εν μέσω μνημονίου. Τα νούμερα του προϋπολογισμού αποδεικνύουν το πόσο χρήμα φέρνει το αυτοκίνητο. Με βάση το σχέδιο του κρατικού προϋπολογισμού που κατατέθηκε στη Βουλή, οι εισπράξεις συνολικά ανέρχονται σε 1,872 δισ. ευρώ από 1,728 δισ. ευρώ φέτος, καταγράφοντας αύξηση 8,3%.

Συγκεκριμένα, όπως προκύπτει από τα μεγέθη του προϋπολογισμού του 2018:

  • από τα τέλη κυκλοφορίας του 2018 προσδοκούνται 1,187 δισ. ευρώ έναντι 1,168 δισ. ευρώ το 2017, δηλαδή η αύξηση που καταγράφεται υπολογίζεται σε 19 εκατ. ευρώ.
  • οι εισπράξεις από τη φορολόγηση των εταιρικών αυτοκινήτων υπολογίζονται σε 91 εκατ. ευρώ και αφορούν χιλιάδες χρήστες εταιρικών οχημάτων.
  • αυξημένα κατά 4 εκατ. ευρώ εμφανίζονται τα έσοδα που προέρχονται από τονΦΠΑστα οχήματα το 2018 σε σχέση με το 2017, αφού από 248 εκατ. ευρώ αναμένεται να ανέλθουν στα 252 εκατ. ευρώ το επόμενο έτος.
  • τα έσοδα από τα Δελτία Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΚΤΕΟ) παραμένουν στο ίδιο επίπεδο με φέτος, δηλαδή στα 16 εκατ. ευρώ.
  • αυξημένα κατά 4 εκατ. ευρώ παρουσιάζονται τα έσοδα και από το τέλος ταξινόμησης καθώς υπολογίζεται ότι θα ανέλθουν σε 247 εκατ. ευρώ έναντι 243 εκατ. ευρώ το 2017.

Η εκτύπωση των τελών κυκλοφορίας μπορεί να γίνει με δύο τρόπους για τα φυσικά πρόσωπα:

  1. Με κωδικούς Taxisnet (μέσα από την υπηρεσία έντυπα τελών και κατάσταση οχημάτων)
  2. Χωρίς κωδικούς taxisnet (μέσα από την υπηρεσία έντυπα τελών)

Μετά την απόφαση τα τέλη να παραμείνουν αμετάβλητα σε σχέση με πέρυσι, ο πίνακας με τα τέλη κυκλοφορίας για όσα οχήματα κυκλοφόρησαν πριν τον Νοέμβριο του 2010 (κάτι που σημαίνει ότι τα τέλη υπολογίζονται με βάση τον κινητήρα) διαμορφώνεται ως εξής:

2000

2000-2006

2006-2010

Κατηγορία

Κυλινδρισμός κινητήρα (κυβ. εκατ.)

Ετήσια τέλη κυκλοφορίας (σε Ευρώ)

Α'

Έως 300

22

22

22

Β'

301-785

55

55

55

Γ'

786-1.071

120

120

120

Δ'

1.072-1.357

135

135

135

Ε'

1.358-1.548

225

240

255

ΣΤ'

1.549-1.738

250

265

280

Ζ'

1.739-1.928

280

300

320

Η'

1.929-2.357

615

630

690

Θ'

2.358-3.000

820

840

920

Γ

3.001-4.000

1.025

1.050

1.150

Κ'

4.001 και άνω

1.230

1.260

1.380

Για τα νεώτερης ηλικίας οχήματα, τα τέλη υπολογίζονται με βάση τους ρύπους με τον σχετικό πίνακα να έχει ως εξής. Το μόνο που χρειάζεται για τον υπολογισμό του τελικού ποσού είναι ο πολλαπλασιασμός της τιμής που αναφέρεται με τους ρύπους που εκπέμπει το όχημα και οι οποίοι αναγράφονται πάνω στην άδεια κυκλοφορίας

γραμμάρια C02

ευρώ

ανά χιλιόμετρο

ανά γραμμάριο CO2

0-90

0

91-100

0,9

101-120

0,98

121-140

1,2

141-160

1,85

161-180

2,45

181-200

2,78

201-250

3,05

Άνω των 251

3,72

  • Τα στατιστικά του υπουργείου Οικονομικών δείχνουν ότι τα αυτοκίνητα ηλικίας κάτω των 5 ετών αντιστοιχούν πλέον σε κάτω από το 6% του συνόλου. Ο «πληθυσμός» των ΙΧδων που πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας είναι περίπου 3,6-3,8 εκατομμύρια οχήματα κάτω που σημαίνει ότι τα «καινούργια» ΙΧ είναι μετά βίας 300.000 οχήματα. Η μη ανανέωση του στόχου, έχει ως αποτέλεσμα την ταχύτατη μείωση του αριθμού των «καινούργιων οχημάτων» ειδικά μετά το 2013 οπότε και άρχισαν να αποτυπώνονται για τα καλά οι συνέπειες της κρίσης στην αγορά των αυτοκινήτων. Στις αρχές του 2013, τα αυτοκίνητα ηλικίας έως και 5 ετών, ξεπερνούσαν τις 510.000. Τον Μάιο του 2015 ο αριθμός τους είχε ήδη μειωθεί στις 343.000 και σήμερα, όπως προαναφέρθηκε, είναι ακόμη χαμηλότερος.
  • Τα αυτοκίνητα ηλικίας άνω των 10 ετών οι ιδιοκτήτες των οποίων εξακολουθούν να πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας, έχει αυξηθεί κατακόρυφα τα τελευταία 4-5 χρόνια κάτι άλλωστε εμφανές και στους δρόμους. Στις αρχές του 2013, τα ΙΧ ηλικίας άνω των 10 ετών, αντιπροσώπευαν ήδη πάνω από το 51% του συνολικού αριθμού των αυτοκινήτων. Στα μέσα του 2015 το αντίστοιχο ποσοστό είχε ήδη ξεπεράσει το 56% ενώ σήμερα εκτιμάται σε τουλάχιστον 60%. Το εντυπωσιακό της στατιστικής είναι ότι τα ΙΧ ηλικίας άνω των 20 ετών, έχουν φτάσει σήμερα να είναι περισσότερα (πάνω από το 8% του συνόλου) από τα καινούργια αυτοκίνητα.
  • Ο κινητήρας του 60% των οχημάτων που βρίσκονται σε κυκλοφορία, περιορίζεται το πολύ στα 1400 κυβικά ενώ αν προστεθούν και τα 1600άρια, η αναλογία ξεπερνά πλέον το 85%. Το ποσοστό γίνεται ολοένα μεγαλύτερο εξαιτίας και της πολιτικής που ακολουθούν τα τελευταία χρόνια οι αυτοκινητοβιομηχανίες, να ρίχνουν στην κυκλοφορία αυτοκίνητα με «μικρούς» κινητήρες και αυξημένη ιπποδύναμη.
  • Στους ελληνικούς δρόμους, κυκλοφορούν και περισσότερα από 500.000 οχήματα τα τέλη κυκλοφορίας των οποίων υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές αερίων. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι πρόκειται για οχήματα που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά μετά την 1/11/2010. Από αυτό τον στόλο, περισσότερα από τα 320.000 οχήματα εκπέμπουν λιγότερα από 120 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ενώ πάνω από 200.000 βρίσκονται στην κατώτερη βαθμίδα εκπομπής, δηλαδή εκπέμπουν κάτω από 90-100 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο.
3.0
Αξιολόγηση