Αλλάζει (πάλι) ο νόμος για τα ανασφάλιστα οχήματα

Αδυναμία συγκρότησης μιας ενιαίας βάσης δεδομένων για τον έλεγχο νομιμότητας

Αλλάζει (πάλι) ο νόμος για τα ανασφάλιστα οχήματα

Γεφύρι της Άρτας θυμίζει η υπόθεση με τον εντοπισμό των ανασφάλιστων οχημάτων. Αρκετούς μήνες μετά την ψήφιση διάταξης που επιτρέπει το ξεκαθάρισμα της ηλεκτρονικής βάσης δεδομένων από τα κλεμμένα και τα κατεστραμμένα ΙΧ, το αρμόδιο υπουργείο Μεταφορών συνειδητοποιεί ότι το έργο δεν μπορεί να προχωρήσει χωρίς νέα νομοθετική ρύθμιση και έκδοση νέων υπουργικών αποφάσεων. Έτσι, το σχέδιο να δοθεί η δυνατότητα στους οδηγούς που εμφανίζονται να είναι ακόμη κάτοχοι αυτοκινήτων που έχουν κλαπεί, καταστραφεί ή αλλάξει χέρια έναντι 10 ευρώ να τα... ξεφορτωθούν έναντι 10 ευρώ μπαίνει στο συρτάρι ενώ για αργότερα μετατίθεται και η νέα ηλεκτρονική διασταύρωση για τον εντοπισμό των ανασφάλιστων αυτοκινήτων.

Αρμόδιος κυβερνητικός παράγοντας με τον οποίο συνομίλησε το fpress.gr παραδέχεται ότι υπάρχουν «κενά» στον μηχανισμό που έχει φτιάξει το υπουργείο Μεταφορών σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών προκειμένου να δημιουργηθεί μια ενιαία ηλεκτρονική βάση δεδομένων στην οποία θα υπάρχουν τα πραγματικά στοιχεία για όλα τα ΙΧ που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους. Το υφιστάμενο σχέδιο, προέβλεπε σε πρώτη φάση να δοθεί η δυνατότητα σε όσους οδηγούς εμφανίζονται στα χαρτιά να έχουν στην κατοχή τους οχήματα τα οποία δεν υπάρχουν πλέον, να τα διαγράψουν με μια απλή δήλωση. Ο σχετικός νόμος ψηφίστηκε το καλοκαίρι αλλά τώρα που φτάσαμε στο στάδιο της υλοποίησης επικρατούν δεύτερες σκέψεις. Το ίδιο κυβερνητικό στέλεχος διατυπώνει τον φόβο ότι ο νόμος θα μπορούσε να καταστρατηγηθεί αν δεν υπήρχε η δυνατότητα διασταύρωσης των ισχυρισμών των ιδιοκτητών που θα προσέρχονταν στις υπηρεσίες για να διαγράψουν το όχημά τους. Για παράδειγμα, τα κλεμμένα αυτοκίνητα δηλώνονται στο αρχείο της αστυνομίας το οποίο όμως δεν είναι συνδεδεμένο με το αρχείο του υπουργείου Μεταφορών. Έτσι, υπάρχει ο κίνδυνος ένας ιδιοκτήτης να δηλώνει ψευδώς ότι το όχημά του έχει κλαπεί δημιουργώντας μετά την υποχρέωση για εκ των υστέρων ελέγχους.

Στο πλαίσιο των αλλαγών που εξετάζονται για να συγκροτηθεί μια ενιαία βάση δεδομένων με τα στοιχεία των αυτοκινήτων –κοινή για όλους τους εμπλεκόμενους φορείς όπως η αστυνομία το υπουργείο Μεταφορών και το υπουργείο Οικονομικών- εξετάζονται αλλαγές και στο σύστημα κατάθεσης των πινακίδων. Κυβερνητικό στέλεχος υποστηρίζει ότι εξετάζεται το ενδεχόμενο οι πινακίδες να καταστρέφονται αυτόματα με το που θα κατατίθενται από τον ιδιοκτήτη και όχι να παραμένουν στα ράφια των εφοριών.

Σε κάθε περίπτωση, το έργο είναι πολύ μεγάλης σημασίας καθώς από αυτό εξαρτάται:

  1. Ο εντοπισμός των ανασφάλιστων αυτοκινήτων και ο καταλογισμός των παραβόλων στους ανασφάλιστους οδηγούς έως και 250 ευρώ
  2. Ο εντοπισμός των οχημάτων που δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ
  3. Ο καταλογισμός των απλήρωτων τελών κυκλοφορίας ειδικά αυτών που αφορούν σε παλαιά οχήματα αλλά και σε χρονιές πριν από το 2013

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ