Πώς εξαϋλώθηκε το 73% της αγοράς αυτοκινήτων

Πώς εξαϋλώθηκε το 73% της αγοράς αυτοκινήτων
Τραγική είναι η κατάσταση στην ελληνική αγορά καθώς μεσούσης της οικονομικής κρίσης ο κλάδος του αυτοκινήτου έχει υποστεί τεράστια καταστροφή.

Σύμφωνα με μελέτη της Deloitte η αγορά νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα, κατά τη διάρκεια της τελευταίας 12ετίας (2004 - 2016) έκανε βουτιά κατά 73%. Η συνολική πτώση της ελληνικής αγοράς είναι η μεγαλύτερη μεταξύ των χωρών της Ευρώπης, με τη βασική αιτία των πιέσεων να συνίσταται μεταξύ άλλων, στη συνεχή πτώση του ΑΕΠ και στο ασταθές φορολογικό πλαίσιο.

Όσον αφορά τις τάσεις στην αγορά νέων αυτοκινήτων, η Deloitte αναδεικνύει την προτίμηση των Ελλήνων καταναλωτών σε εμπορικά σήματα, τα οποία θεωρούνται «value for money» και οικονομικά στη χρήση (κυρίως diesel).

Οι προτιμήσεις

Παρά ταύτα, το αυτοκίνητο δεν έπαψε να αποτελεί μέρος της καθημερινότητας. Εμφανής είναι η τάση των Ελλήνων καταναλωτών προς τα αυτοκίνητα χαμηλού κυβισμού, με την πρώτη δεκάδα των κορυφαίων σε πωλήσεις αυτοκινήτων να καταλαμβάνουν αυτοκίνητα με χαμηλή μέση κατανάλωση καυσίμων, καθώς και χαμηλά τέλη κυκλοφορίας.

Η χαριστική βολή

Και μέσα σε όλα αυτά τη… χαριστική βολή στην αγορά αυτοκινήτου είναι έτοιμη να δώσει η κυβέρνηση η οποία αναμένεται να αυξήσει το ειδικό τέλος ταξινόμησης (ΕΤΤ) και να φορολογήσει οτιδήποτε «πράσινο» διαθέτει η αυτοκίνηση, όπως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και τα υβριδικά.

«Θύμα» των ορέξεων της κυβέρνησης θα πέσουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία θα φορολογηθούν με ένα νέο συντελεστή (σήμερα επιβαρύνονται μόνο με ΦΠΑ), ενώ παράλληλα θα καταργηθεί η έκπτωση 50% στο ΕΤΤ που έχουν τα υβριδικά αυτοκίνητα.

Να σημειωθεί μόλις ολοκληρωθεί η αξιολόγηση θα πρέπει να προχωρήσουν και οι αλλαγές για την καταβολή μειωμένων Τελών Κυκλοφορίας σε περίπτωση άρσης ακινησίας, τις αλλαγές στο Τέλος Ταξινόμησης, κ.ά. Μέχρι τότε θα παραμένουν στα συρτάρια των στελεχών του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης.

Αξιολόγηση