Τα τρία κακά της μοίρας των IXδων όλα τα νέα μέτρα

Τα τρία κακά της μοίρας των IXδων όλα τα νέα μέτρα
Και αύξηση στην τιμή της αμόλυβδης, και πρόστιμα για τα ΙΧ που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ και αποστολή ειδοποιητηρίων στους οδηγούς των ανασφάλιστων οχημάτων.

Τα τρία… κακά της μοίρας εκατοντάδων χιλιάδων οδηγών θα ξεδιπλωθούν μέσα στις επόμενες ημέρες. Την ώρα που η κυβέρνηση προσανατολίζεται στο να επιβάλλει τον νέο αυξημένο φόρο κατανάλωσης στην αμόλυβδη από την 1η Ιουνίου –μαζί με την αύξηση του ΦΠΑ ο φορολογικός συντελεστής της αμόλυβδης αναμένεται να ξεπεράσει το 70% ενώ η τιμή του λίτρου θα ακριβύνει κατά τουλάχιστον 6-10 λεπτά το λίτρο, οι υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών ετοιμάζονται να βγάλουν προς τα έξω δύο εκκρεμότητες από το παρελθόν.

Μέσα στις επόμενες εβδομάδες:

1. Θα αποσταλούν εκατοντάδες χιλιάδες ειδοποιητήρια στους οδηγούς των οχημάτων που παραμένουν ανασφάλιστα. Το παράβολο που θα πρέπει να καταβληθεί σε αυτή την περίπτωση, θα ανέρχεται στα 250 ευρώ. Τις τελευταίες εβδομάδες, χιλιάδες οδηγοί έσπευσαν υπό την απειλή του προστίμου να ασφαλίσουν τα οχήματά τους εκμεταλλευόμενοι και τις ευέλικτες τιμολογιακές λύσεις που έχουν υιοθετήσει οι ασφαλιστικές εταιρείες (ασφάλιση με βάση τα χιλιόμετρα ή πληρωμή ασφάλειας με τον μήνα κλπ). Παρόλα αυτά, εκτιμάται ότι οι υπηρεσίες του υπουργείου θα εντοπίσουν μεγάλο αριθμό οχημάτων που εξακολουθούν να κυκλοφορούν χωρίς να έχουν καταβάλλει ασφάλιστρα.

2. Στους οδηγούς που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ δόθηκε μια ευκαιρία να βγάλουν από τη μέση την υποχρέωση μέσα στο 2015. Δεν το έκαναν όλοι. Και τώρα, όποιος βρεθεί να μην έχει περάσει το όχημά το από τον προγραμματισμένο έλεγχο, πέραν του βασικού προστίμου (78 ευρώ για καθυστέρηση άνω των 6 μηνών ή 39 ευρώ για καθυστέρηση από 30 ημέρες έως 6 μήνες) θα πληρώνει και επιπλέον 150 ευρώ.

Η μοναδική παρήγορη είδηση για του ΙΧδες –και ειδικά αυτούς που έχουν καταθέσει τις πινακίδες του οχήματός τους, πηγάζει από το γεγονός ότι αργά χθες το βράδυ, δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ ο νόμος με τα νέα φορολογικά και ασφαλιστικά μέτρα. Έτσι, ενεργοποιείται και η διάταξη που ενσωματώθηκε στο άρθρο 117 και η οποία δίνει τη δυνατότητα στους οδηγούς να πάρουν πίσω τις πινακίδες κυκλοφορίας για το υπόλοιπο χρονικό διάστημα του 2016 καταβάλλοντας μόνο το ποσό των τελών κυκλοφορίας που αντιστοιχεί στο υπόλοιπο του έτους.

Έτσι, σύμφωνα με την τελική διάταξη:
1. για άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας ενός (1) μηνός, καταβάλλονται τα 2/12 του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετησίων τελών κυκλοφορίας,

2. για άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας τριών (3) μηνών, καταβάλλονται τα τέσσερα δωδέκατα (4/12) του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετησίων τελών κυκλοφορίας,

3. για άρση ακινησίας για το υπόλοιπο διάστημα του έτους και μέχρι το τέλος αυτού, καταβάλλονται τα δωδέκατα του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετησίων τελών κυκλοφορίας που απομένουν έως τις 31.12.2016 συν (+) δύο δωδέκατα (2/12) ετησίων τελών κυκλοφορίας.

Προκειμένου για τον υπολογισμό του ποσού των τελών κυκλοφορίας, ο μήνας που γίνεται η άρση της ακινησίας, λογίζεται ως ολόκληρος μήνας ανεξάρτητα από τη χρονική στιγμή της άρσης αυτής. Έτσι, αν κάποιος σπεύσει μέσα στον Μάιο, θα πρέπει να πληρώσει τα 10/12 των τελών κυκλοφορίας προκειμένου να κρατήσει τις πινακίδες μέχρι το τέλος του χρόνου.

Αξιολόγηση