Με τα…πρωτοβρόχια οι αλλαγές στους φόρους των ΙΧ – Τι σχεδιάζει η κυβέρνηση

Με τα…πρωτοβρόχια οι αλλαγές στους φόρους των ΙΧ – Τι σχεδιάζει η κυβέρνηση
Με την εικόνα ότι τίποτα δεν πρόκειται να αλλάξει στη φορολόγηση των ΙΧ πριν από το φθινόπωρο, έφυγαν από τη συνάντηση με τον υπουργό Οικονομικών τα στελέχη της αγοράς αυτοκινήτου.

Ο χαρακτήρας «κατεπείγοντος» που θέλησε να δώσει ο Γιάνης Βαρουφάκης αρχικά με την ανακοίνωση ότι θα υπάρξουν αλλαγές και στη συνέχεια με τις δηλώσεις στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου, δεν μεταφέρθηκε και στις συζητήσεις με τους εκπροσώπους του συνδέσμου οι οποίοι αποχώρησαν με την εντύπωση ότι αυτό είναι να γίνει, θα γίνει από… φθινόπωρο.

Έως τότε βέβαια, όσοι έχουν μπει στη διαδικασία να αντικαταστήσουν το όχημά τους, μάλλον θα βάλουν τα σχέδια τους στον πάγο καθώς αυτή τη στιγμή δεν γνωρίζουν τι τους περιμένει. Ο Γιάνης Βαρουφάκης επανέλαβε στους εκπροσώπους της αγοράς ότι

1. Θέλει να αντικαταστήσει τον τρόπο υπολογισμού των τελών ταξινόμησης ώστε αυτά να μην υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό αλλά με βάση τις τιμές λιανικής. Έτοιμη λίστα με τις τιμές αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει οπότε θα πρέπει να βρεθεί ο «ορισμός» της τιμής λιανικής που θα χρησιμοποιηθεί

2. Θέλει να υπολογίζονται και τα τεκμήρια με βάση την αξία του αυτοκινήτου. Αυτό αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία (ούτως ή άλλως τα τεκμήρια έιναι παγκόσμια πρωτοτυπία) καθώς τα τεκμήρια χρήσης πρέπει να συνδέονται με το κόστος χρήσης. Ένα αυτοκίνητο μπορεί να έχει 10πλάσια αξία σε σχέση με ένα άλλο, αλλά να κοστίζει το ίδιο και ή και λιγότερο κατά τη χρήση του (επειδή θα καταναλώνει λιγότερα καύσιμα, δεν θα θέλει συχνά service κλπ)

3. Θέλει να επιβάλλει περιβαλλοντικό τέλος στα παλαιά αυτοκίνητα ενώ δεν έχει διευκρινιστεί ακόμη αν θα επιβαρυνθούν και τα πετρελαιοκίνητα. Αυτό που φάνηκε από τη συζήτηση είναι ότι τα παλαιά ΙΧ θα επιβαρυνθούν με αυξημένα τέλη κυκλοφορίας

Αξιολόγηση