Yγραέριο κίνησης: Πάρτι λαθρεμπόρων ως προς τους καταναλωτές και το δημοσίο
Η ραγδαία αύξηση τοποθέτησης συστημάτων υγρεαεριοκίνησης στα ΙΧ δημιούργησε ένα νέο πεδίο δραστηριοποίησης των κυκλωμάτων λαθρεμπορίας καυσίμων...
Του Γιώργου Κ. Ανδρή
[email protected]
[email protected]
Εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων έσπευσαν να τοποθετήσουν συστήματα υγραεριοκίνησης στα οχήματά τους για να μειώσουν το κόστος χρήσης. Ωστόσο σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του F-Press τα γνωστά κυκλώματα λαθρεμπορίας καυσίμων φαίνεται πως έχουν δημιουργήσει μηχανισμούς ώστε να κλέβουν και τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων αλλά και το κράτος καθώς οι πρώτοι νομίζουν ότι έχουν φουλάρει τις δεξαμενές υγραερίου των οχημάτων τους και το κράτος νομίζει πως εισπράττει φόρο από το συγκεκριμένο καύσιμο!
Ειδικότερα οι δεξαμενές αποθήκευσης υγραερίου δεν περιλαμβάνονται στο περιβόητο σύστημα εισροών-εκροών που είναι υποχρεωμένα να τοποθετήσουν όλα τα πρατήρια καυσίμων με αποτέλεσμα κάποιοι πρατηριούχοι να κάνουν κυριολεκτικά ότι θέλουν! Από την άλλη μεριά αν αναλογιστεί κανείς πως το λαθρεμπόριο στο υγραέριο κίνησης έχει χτυπήσει κόκκινο τότε το κράτος χάνει εκατομμύρια ευρώ από τη φοροδιαφυγή ενώ τα κυκλώματα λαθρεμπορίας καυσίμων κερδίζουν πάνω από 500 ευρώ το κυβικό!
Αλλωστε το κόστος απόκτησης λαθραίου υγραερίου κίνησης κυμαίνεται μεταξύ 0,30 έως 0,35 ευρώ το λίτρο και πωλείται έναντι 0,87 έως 0,95 ευρώ το λίτρο στους καταναλωτές.
Ωστόσο τα κυκλώματα πέραν του αφορολόγητου καυσίμου έχουν ανακαλύψει και επιπλέον τρόπους για να κερδίζουν ακόμη περισσότερα χρήματα καθώς πέραν του φόρου που δεν καταβάλλουν στο κράτος όταν φουλάρει κανείς τη δεξαμενή του οχήματός του αν παρατηρήσει πως μόλις διανύσει λίγα χιλιόμετρα θα αντιληφθεί πως η στάθμη της δεξαμενής μειώνεται αμέσως καθώς η επιπλέον πρόσμιξη άλλου αερίου που βάζουν μαζί με το υγραέριο εξανεμίζεται...
Οπότε καλό θα ήταν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με συστήματα υγραερίου να προμηθεύονται καύσιμα από συγκεκριμένα πρατήρια ώστε να μπορούν να ελέγχουν τόσο την ποιότητα του υγραερίου αλλά και αν γεμίζουν πραγματικά τις δεξαμενές τους...
Αλλωστε το κόστος απόκτησης λαθραίου υγραερίου κίνησης κυμαίνεται μεταξύ 0,30 έως 0,35 ευρώ το λίτρο και πωλείται έναντι 0,87 έως 0,95 ευρώ το λίτρο στους καταναλωτές.
Ωστόσο τα κυκλώματα πέραν του αφορολόγητου καυσίμου έχουν ανακαλύψει και επιπλέον τρόπους για να κερδίζουν ακόμη περισσότερα χρήματα καθώς πέραν του φόρου που δεν καταβάλλουν στο κράτος όταν φουλάρει κανείς τη δεξαμενή του οχήματός του αν παρατηρήσει πως μόλις διανύσει λίγα χιλιόμετρα θα αντιληφθεί πως η στάθμη της δεξαμενής μειώνεται αμέσως καθώς η επιπλέον πρόσμιξη άλλου αερίου που βάζουν μαζί με το υγραέριο εξανεμίζεται...
Οπότε καλό θα ήταν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με συστήματα υγραερίου να προμηθεύονται καύσιμα από συγκεκριμένα πρατήρια ώστε να μπορούν να ελέγχουν τόσο την ποιότητα του υγραερίου αλλά και αν γεμίζουν πραγματικά τις δεξαμενές τους...
Χαμός με το σύστημα εκροών-εκροών
Το κράτος εδώ και δεκαετίες αναζητά τρόπους να πατάξει το λαθρεμπόριο καυσίμων αλλά μέχρι όποια μέτρα και αν έχουν λάβει δεν έχουν καταστεί εφικτά ώστε να περιορίσουν έστω το φαινόμενο. Πρόσφατα το κράτος υποχρεώσε όλα τα πρατήρια καυσίμων να τοποθετήσουν συστήματα εισροών-εκροών αλλά όπως τονίζουν στελέχη της αγοράς ήδη κυκλοφορούν τα «κλειδιά» που επεμβαίνουν στο πρόγραμμα με αποτέλεσμα να μην μπορούν να οι Αρχές να ανακαλύψουν τις περιπτώσεις της λαθρεμπορίας.
Επίσης στην αγορά έχουν ξαναβγεί τα επικίνδυνα υποκατάστατα που τοποθετούν στις δεξαμενές καυσίμων κάποιοι πρατηριούχοι τα οποία είναι επικίνδυνα για τους κινητήρες.
Επίσης στην αγορά έχουν ξαναβγεί τα επικίνδυνα υποκατάστατα που τοποθετούν στις δεξαμενές καυσίμων κάποιοι πρατηριούχοι τα οποία είναι επικίνδυνα για τους κινητήρες.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ: Πληρωμή 5,68 εκατ. ευρώ σε 1.686 δικαιούχους
Τα βασικά χαρακτηριστικά του προγράμματος
Το 87% των Ελλήνων οδηγών δηλώνει ότι φοβάται την επιθετική συμπεριφορά των άλλων οδηγών
Η απόσπαση της προσοχής, η οποία είναι επικίνδυνη για τη διάρκεια της οδήγησης αφορά μια…
Με σαρωτές πινακίδων ο έλεγχος για απλήρωτα τέλη κυκλοφορίας – Τσουχτερό το πρόστιμο
Οι ελεγκτές της ΑΑΔΕ θα εντοπίζουν επί τόπου όσους κυκλοφορούν στους δρόμους οχήματα που έχουν…
Τι αλλάζει για ανασφάλιστα οχήματα, ΚΤΕΟ και τέλη κυκλοφορίας - Νέο σύστημα ελέγχων και ποινών
Αναλύτικά τι προβλέπει το νομοσχέδιο
Ηλεκτρονικό «μπλόκο» σε ανασφάλιστα οχήματα - Αλλάζουν τα πρόστιμα για όσους δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ
Στα σκαριά αυτόματο σύστημα «Μεγάλου αδερφού» από το ΥΠΕΘΟ
Πώς θα επιβιβάζονται στα πλοία τα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα - Οι νέοι κανόνες
Οδηγίες από το υπουργείο Ναυτιλίας
Ξεκίνησαν τα «τέλη με τον μήνα» - Ανοιξε η εφαρμογή στο myCAR - Τι ισχύει
Στην ψηφιακή πύλη myAADE οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να καταβάλουν τη μηνιαία αναλογία (1/12) των ετησίων…
Tesla: Ανακαλεί 3.900 Cybertrucks λόγω επικίνδυνου προβλήματος με το πεντάλ γκαζιού
Η Tesla θα επιδιορθώσει τα πεντάλ του γκαζιού δωρεάν
Σύστημα εντοπισμού υπνηλίας του οδηγού - Υποχρεωτικό από τον Ιούλιο στα καινούρια αυτοκίνητα
Ήδη από τον Ιούλιο του 2022 είναι υποχρεωτική στα αυτοκίνητα η έξυπνη ειδοποίηση ταχύτητας ISA
Tesla: Σχέδια για «τσεκούρι» άνω του 10% στο παγκόσμιο εργατικό δυναμικό της
O Μασκ ευχαρίστησε όσους φεύγουν από την Tesla για τη σκληρή δουλειά τους
ΕΛΣΤΑΤ: Μείωση 8,5% στις πωλήσεις αυτοκινήτων τον Μάρτιο
Tον Μάρτιο κυκλοφόρησαν 5.162 νέες μοτοσικλέτες κυβισμού άνω των 50 cc
Πόσα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα πουληθούν στην Ευρώπη το 2024
Oι μπαταρίες ιόντων λιθίου που κατασκευάζονται στην Κίνα είναι τουλάχιστον 20% φθηνότερες από ό,τι στην…