Fiat Panda Cross από 17.830 ευρώ

Fiat Panda Cross από 17.830 ευρώ
Στην Ελλάδα το νέο Panda Cross θα είναι διαθέσιμο για παραγγελίες από μέσα Σεπτεμβρίου με τον κινητήρα diesel 1.3 MultiJet II 80 ίππων...

τουΓιώργου Κ. Ανδρή,

Μετά το ντεμπούτο του στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, το νέο Fiat Panda Cross παρουσιάζεται τώρα στο διεθνή Τύπο και θ' αρχίσει να πωλείται από το Σεπτέμβριο στις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές. Το νέο Panda Cross είναι η απόλυτη εξέλιξη της ιδέας των SUV, ένα αυτοκινητικό «είδος» που με τα χρόνια έχει αναπτυχθεί σε μία ποικιλία μεγεθών και υποκατηγοριών για διάφορες αποστολές, από τα μεγάλα μέχρι τα μεσαία SUV και τελευταία, με την εξέλιξη της αντίληψης του downsizing, μέχρι τα μικρομεσαία και τα μικρά SUV. Κατά συνέπεια, πρόκειται για μία συνεχώς εξελισσόμενη και αυξάνουσας σημασίας κατηγορία: από το 7% των συνολικών πωλήσεων το 2006 (τη χρονιά πριν το λανσάρισμα του Panda Cross) έχει φτάσει τώρα στο 20%.

Κάθε λεπτομέρεια στο Panda Cross έχει σχεδιαστεί για να το κάνει άμεσα αναγνωρίσιμο και ελκυστικό, με σχεδιαστική γλώσσα γνώριμη για ένα SUV. Ταυτόχρονα, όλες οι στιλιστικές λεπτομέρειες χρησιμοποιούνται για να προστατεύουν τα μηχανικά μέρη, κάνοντας το αυτοκίνητο πιο στιβαρό και ασφαλές και προσφέροντάς του μια ξεχωριστή προσωπικότητα.

Το εμπρός τελείωμα φέρνει ένα εντελώς νέο "λουκ" χάρη στο νέο προφυλακτήρα, ο οποίος προβάλλει μια γενναιόδωρη ποδιά σε ένα αστραφτερό χρώμα με ένα σχέδιο οπών που ερμηνεύει το χαρακτηριστικό μοτίβο «καμπύλου κύκλου» του Panda. Οι γάντζοι ρυμούλκησης διαθέτουν ένα εντελώς νέο σχέδιο με χαρακτηριστικό κόκκινο χρώμα, δίνοντας έμφαση στον εκτός δρόμου χαρακτήρα. Τα φώτα είναι επίσης νέα, χάρη στους κύριους φανούς και στα φώτα ομίχλης που έχουν ενσωματωθεί με το λογότυπο στο τέλος του καπό και στα φώτα ημέρας τεχνολογίας LED, που είναι ενσωματωμένα στην ποδιά.

Στο πλάι, κύρια στιλιστικά στοιχεία όπως οι τονισμένοι θόλοι, σημεία με το λογότυπο "Cross" και οι νέες μπάρες οροφής ξεχωρίζουν με την παρουσία και το στιλ τους. Οι ζάντες ελαφρού κράματος είναι 15" με 5 ακτίνες σε σχήμα V. Το πίσω μέρος χαρακτηρίζεται επίσης από τον νέο προφυλακτήρα με ποδιά κάτω από το δάπεδο, που είναι παρόμοιος σε σχεδίαση με τον μπροστινό προφυλακτήρα, νέα φώτα και χρωμιωμένη εξάτμιση.

Στο εσωτερικό το Panda Cross εγγυάται μεγάλους χώρους για τους επιβάτες, την ευκολία του 5θυρου αμαξώματος και τον εύκολα διαμορφώσιμο εσωτερικό χώρο, όλα αυτά σε 370 εκατοστά μήκους, 166 πλάτους και 166 ύψους, ενώ ο χώρος αποσκευών είναι ένας από τους κορυφαίους της κατηγορίας (225 λίτρα).

Επιπρόσθετα, ο χώρος των επιβατών διαθέτει όμορφα χρώματα και εντυπωσιακές υφασμάτινες ταπετσαρίες με στοιχεία από οικολογικό δέρμα που ταιριάζουν με το διάκοσμο στο εσωτερικό των θυρών. Τα ταμπλό έχει ένα νέο χρώμα χαλκού που τονίζει το λαμπερό φινίρισμα του πίνακα οργάνων. Ο εξοπλισμός είναι πλούσιος και περιλαμβάνει δερμάτινο τιμόνι και επιλογέα.

Το νέο Panda Cross είναι ένα αυτοκίνητο που ξέρει πως να κερδίζει τους πιο απαιτητικούς πελάτες, που αγαπούν την περιπέτεια και τη ζωή στη φύση. Γι' αυτούς η νέα έκδοση χρησιμοποιεί ένα σύστημα μετάδοσης με παροχή «ροπής ανάλογα με τη ζήτηση» (Torque on demand), με δύο διαφορικά κι ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα σύμπλεξης.

Είναι ένα σύστημα μόνιμης τετρακίνησης που ελέγχεται από μία ηλεκτρονική μονάδα, η οποία κατανέμει τη ροπή στον εμπρός και τον πίσω άξονα ανάλογα με τις συνθήκες πρόσφυσης στο δρόμο. Τα πλεονεκτήματα του συστήματος περιλαμβάνουν την αυτόματη λειτουργία και την πλήρη απουσία ανάγκης συντήρησης.

Επίσης το Panda Cross διαθέτει σύστημα ελέγχου ευστάθειας ESC (Electronic Stability Control) με στάνταρ λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού (ELD). Αυτό προσφέρει πρόσθετη βοήθεια στην οδήγηση σε ολισθηρές επιφάνειες.

Το Panda Cross προσφέρει επίσης, αποκλειστικά στην κατηγορία του, έναν επιλογέα για τους λάτρεις της εκτός δρόμου οδήγησης ώστε αυτοί να έχουν τη δυνατότητα της καλύτερης δυνατής χρήσης του συστήματος τετρακίνησης, ανάλογα τις συνθήκες οδήγησης. Πιο συγκεκριμένα, ο επιλογέας τρόπου οδήγησης επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει μεταξύ τριών λειτουργιών.

Στην επιλογή Auto γίνεται αυτόματη κατανομή της ροπής μεταξύ των δύο αξόνων ανάλογα με την πρόσφυση που προσφέρει το έδαφος. Στην πόλη ή τον αυτοκινητόδρομο το Panda Cross κινείται με το 98% της ροπής να πηγαίνει στους μπροστινούς τροχούς, ενώ όταν η επιφάνεια κίνησης γίνεται ολισθηρή, το ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα ελέγχου μεταφέρει σε μόλις ένα δέκατο του δευτερολέπτου μέχρι και 900 Nm ροπής στους πίσω τροχούς (δηλαδή το σύνολο της μέγιστης ροπής του κινητήρα), ανάλογα με τις ανάγκες.

Στην επιλογή Off-road το σύστημα τετρακίνησης είναι μόνιμα μέχρι τα 50 χλμ./ώρα ενεργοποιημένο για βέλτιστη χρήση εκτός δρόμου, με κατανομή της ροπής ανάμεσα στους τέσσερις τροχούς. Το σύστημα αποτρέπει την ενεργοποίηση του ASR φρενάρει τους τροχούς που χάνουν πρόσφυση (ή γλιστρούν περισσότερο από τους άλλους) και μεταφέρει την κίνηση στους τροχούς με την μεγαλύτερη πρόσφυση.

Για βέλτιστο έλεγχο σε απότομες κατωφέρειες ή κατά την κίνηση σε κατηφορικές διαδρομές με πολύ μεγάλες ανωμαλίες, η επιλογή Hill Descent Control (HDC) διατηρεί σταθερή την ταχύτητα του αυτοκινήτου, επενεργώντας ανεξάρτητα στο φρένο του κάθε τροχού. Έτσι βοηθάει τον οδηγό να αποφύγει το γλίστρημα στις κατωφέρειες σε δύσκολες συνθήκες και διασφαλίζει τη σταθερή πορεία του αυτοκινήτου, αποτρέποντας κινήσεις εκτροπής του αμαξώματος. Η λειτουργία HDC, που αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του συστήματος ελέγχου ευστάθειας ESC, ενεργοποιείται αυτόματα όταν η ταχύτητα πέφτει κάτω από τα 25 χλμ./ώρα και παραμένει σε αναμονή μέχρι τα 50 χλμ./ώρα.

Σε πλήρη αρμονία με το εκτός δρόμου πνεύμα του Panda Cross, ο πελάτης μπορεί να βασιστεί στον ισχυρότερο κινητήρα πετρελαίου της γκάμας, που είναι εφοδιασμένος με σύστημα Start&Stop: τον τούρμπο ντίζελ 1.3 MultiJet II των 80 ίππων. Προσφέρεται στο Panda Cross ένα ειδικό 5τάχυτο κιβώτιο με κοντή πρώτη σχέση, που ενισχύει τα εκτός δρόμου χαρακτηριστικά του μοντέλου, εξασφαλίζοντας απρόσκοπτες εκκινήσεις σε ανηφόρες. Η κοντή πρώτη είναι επίσης χρήσιμη κατά την κίνηση σε δύσκολα εδάφη, επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να κινείται με πολύ χαμηλές ταχύτητες με το κινητήρα κοντά στο ρελαντί κι εξασφαλίζοντας έτσι τον μέγιστο έλεγχο του αυτοκινήτου.

Στην Ελλάδα το νέο Panda Cross θα είναι διαθέσιμο για παραγγελίες από μέσα Σεπτεμβρίου με τον κινητήρα diesel 1.3 MultiJet II 80 HP. Η τιμή του θα ξεκινάει από €17.830 με απόσυρση και τα πρώτα αυτοκίνητα αναμένεται να βρίσκονται στις εκθέσεις του εξουσιοδοτημένου δικτύου από τα μέσα Oκτωβρίου.

Αξιολόγηση