Αλλάζει (πάλι) η φορολογία των ΙΧ – Τι σημαίνει φορολόγηση με βάση την αξία

Αλλάζει (πάλι) η φορολογία των ΙΧ – Τι σημαίνει φορολόγηση με βάση την αξία
Πριν προλάβουμε να αφομοιώσουμε τις αλλαγές στη φορολογία των αυτοκινήτων –με τελευταία την αναδρομική επιβολή του φόρου πολυτελείας- η κυβέρνηση ετοιμάζει νέο πλαίσιο για την επόμενη χρονιά. Εγκαταλείπεται το μοντέλο φορολόγησης με βάση τον κυβισμό. Τι θα το αντικαταστήσει;  

Όπως προανήγγειλε στη Βουλή ο αρμόδιος υφυπουργός Γιώργος Μαυραγάνης, εντός των ημερών, αρμόδια επιτροπή που έχει συσταθεί στο υπουργείο Οικονομικών για να μελετήσει το ζήτημα της φορολόγησης των αυτοκινήτων θα καταθέσει το πόρισμά της. Το ζητούμενο είναι να εγκαταλειφθεί το μοντέλο φορολόγησης με βάση τον κυβισμό καθώς ο κινητήρας δεν αποτυπώνει πλέον και την αξία του αυτοκινήτου. Τα παραδείγματα άπειρα: αυτοκίνητα 1800 κυβικών κοστίζουν 60000-70.000 ευρώ και αυτοκίνητα 3000 κυβικών μπορεί να μην κοστίζουν τίποτα.

Είναι σαφές ότι το νέο σύστημα θα στηρίζεται στην αξία του αυτοκινήτου. Το αν αυτή θα είναι η εργοστασιακή ή όχι, θα αποφασιστεί εντός των επόμενων μηνών καθώς και με την εργοστασιακή αξία το τελευταίο διάστημα υπήρχαν «παρατράγουδα» κάτι που παραδέχτηκε χθες στη Βουλή και ο κ. Μαυραγάνης. Σε κάθε περίπτωση, με βάση την αξία του αυτοκινήτου θα υπολογίζονται:

$11. Τα τέλη κυκλοφορίας (θα φανεί αν θα προλάβουν να αλλάξουν τη διαδικασία πριν τον Δεκέμβριο οπότε να πληρώσουμε με το νέο σύστημα). Να σημειωθεί ότι ήδη για τα τέλη κυκλοφορίας «τρέχουν» ταυτόχρονα δύο τρόποι υπολογισμού. Ένας με βάση τον κινητήρα και ένας με βάση τις εκπομπές ρύπων (σ.σ ισχύει για τα αυτοκίνητα που αποκτήθηκαν μετά την 01/11/2010)

$12. Τα τεκμήρια τα οποία ακόμη και σήμερα υπολογίζονται μόνο με βάση τον κυβισμό

$13. Ο φόρος πολυτελείας ο οποίος σήμερα υπολογίζεται βάση των τεκμηρίων και κατά συνέπεια βάσει του κυβισμού.

$14. Τα τέλη ταξινόμησης.

Αξιολόγηση