Honda και GM κάνουν πίσω από το deal των 5 δισ. δολ. για την ανάπτυξη φθηνών ηλεκτρικών οχημάτων

  Honda και GM κάνουν πίσω από το deal των 5 δισ. δολ. για την ανάπτυξη φθηνών ηλεκτρικών οχημάτων

Οι δύο εταιρείες είχαν συμφωνήσει τον Απρίλιο του περασμένου έτους να αναπτύξουν μια σειρά ηλεκτρικών οχημάτων χαμηλότερης τιμής με βάση μια νέα κοινή πλατφόρμα, που θα παράγει δυνητικά εκατομμύρια αυτοκίνητα από το 2027

 

Η Honda Motor και η General Motors καταργούν ένα σχέδιο για την από κοινού ανάπτυξη προσιτών ηλεκτρικών οχημάτων (EVs), δήλωσαν οι εταιρείες την Τετάρτη, μόλις ένα χρόνο μετά την συμφωνία να συνεργαστούν σε μια προσπάθεια 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων για να προσπαθήσουν να νικήσουν την Tesla .
Η απόφαση υπογραμμίζει τη στρατηγική στροφή της GM να επιβραδύνει την κυκλοφορία αρκετών μοντέλων EV για να επικεντρωθεί στην κερδοφορία, καθώς αντιμετωπίζει το αυξανόμενο κόστος των απεργιών της United Auto Workers, το οποίο αυξήθηκε στα 200 εκατομμύρια δολάρια την εβδομάδα αυτόν τον μήνα.

Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία απέσυρε την προηγούμενη Τρίτη τις προοπτικές κερδών της για το 2023.

"Μετά από εκτενείς μελέτες και αναλύσεις, καταλήξαμε σε κοινή απόφαση να διακόψουμε το πρόγραμμα. Κάθε εταιρεία παραμένει προσηλωμένη στην οικονομική προσιτότητα στην αγορά των ηλεκτρικών ηλεκτρικών οχημάτων", ανέφεραν οι εταιρείες σε κοινή δήλωση.

Η Honda είπε ότι δεν υπάρχει καμία αλλαγή στο σχέδιό της να πουλά μόνο ηλεκτροκίνητα οχήματα μέχρι το 2040.

Η GM ανέφερε μια κοινή δήλωση που επεσήμανε τα έργα στα οποία οι εταιρείες εξακολουθούν να εργάζονται μαζί για να αναγνωρίσουν το τέλος του σχεδίου EV.

Οι μετοχές της GM παρέμειναν σχεδόν αμετάβλητες στα 28,52 δολάρια πριν από τη διαπραγμάτευση την Τετάρτη. Η Honda έκλεισε με άνοδο 0,8% στο Τόκιο πριν ανακοινωθεί η απόφαση.


Οι δύο εταιρείες είχαν συμφωνήσει τον Απρίλιο του περασμένου έτους να αναπτύξουν μια σειρά ηλεκτρικών οχημάτων χαμηλότερης τιμής με βάση μια νέα κοινή πλατφόρμα, που θα παράγει δυνητικά εκατομμύρια αυτοκίνητα από το 2027.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν πει ότι η συμφωνία αφορούσε «οικονομικά» EV, συμπεριλαμβανομένων συμπαγών οχημάτων crossover, που κατασκευάστηκαν με χρήση της τεχνολογίας μπαταριών Ultium της GM.

«Αφού το μελετήσαμε για ένα χρόνο, αποφασίσαμε ότι αυτό θα ήταν δύσκολο ως επιχείρηση, επομένως αυτή τη στιγμή τερματίζουμε την ανάπτυξη ενός προσιτού EV», δήλωσε ο CEO της Honda, Toshihiro Mibe, σύμφωνα με το Bloomberg σε συνέντευξή του.

Εκπρόσωπος της Honda είπε ότι η χωριστή συνεργασία της με τη GM και τη μονάδα της Cruise δεν θα επηρεαστεί από ένα πρόσφατο περιστατικό ασφάλειας στην Καλιφόρνια που οδήγησε σε αναστολή της άδειας δοκιμής χωρίς οδηγό της εταιρείας robotaxi στην πολιτεία των ΗΠΑ.

Η Καλιφόρνια διέταξε την Τρίτη στην Cruise να αφαιρέσει τα αυτοκίνητά της χωρίς οδηγό από τους κρατικούς δρόμους, χαρακτηρίζοντας τα οχήματα κινδύνου για το κοινό και λέγοντας ότι η εταιρεία είχε «παραποιήσει» την ασφάλεια της τεχνολογίας.

Η Honda δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι στόχευε να δημιουργήσει μια κοινοπραξία με την GM και την Cruise το πρώτο εξάμηνο του 2024 για να ξεκινήσει μια υπηρεσία οδήγησης χωρίς οδηγό στην Ιαπωνία στις αρχές του 2026.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ