Ιταλία: Κίνητρα για αγορές αυτοκίνητων που συνυπολογίζουν τις εκπομπές άνθρακα

Ιταλία: Κίνητρα για αγορές αυτοκίνητων που συνυπολογίζουν τις εκπομπές άνθρακα

Θα αποθάρρυνε τις αγορές ηλεκτρικών αυτοκινήτων (EVs) κινεζικής κατασκευής

 

Η Ιταλία εξετάζει νέα κίνητρα για αγορές αυτοκινήτων που θα συνυπολογίζουν τις εκπομπές άνθρακα στη διαδικασία κατασκευής και διανομής, ανέφεραν στο Reuters τη Δευτέρα δύο πηγές, ένας τρόπος προστασίας της βιομηχανίας της από τις κινεζικές εισαγωγές.

Το σχέδιο, εμπνευσμένο από αντίστοιχο που εγκρίθηκε στη Γαλλία τον περασμένο μήνα, θα αποθάρρυνε δυνητικά τις αγορές ηλεκτρικών αυτοκινήτων (EVs) κινεζικής κατασκευής, οι εισαγωγές των οποίων αυξάνονται στην Ευρώπη λόγω χαμηλότερων τιμών από αυτές που παράγονται από τοπικές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Η Ρώμη βλέπει το γαλλικό πλαίσιο κινήτρων ως «λογικό», είπε μια από τις πηγές, προσθέτοντας ότι η κυβέρνηση μελετά μια τέτοια επιλογή. Η Ιταλία ενδιαφέρεται να ακολουθήσει την προσέγγιση της Γαλλίας, επιβεβαίωσε η δεύτερη πηγή.

Ενώ συνήθως τα κίνητρα στοχεύουν απλώς τις εκπομπές των οχημάτων, σύμφωνα με τους νέους κανόνες που προτείνονται στη Γαλλία, τα μοντέλα αυτοκινήτων θα βαθμολογούνται έναντι των κατώτατων ορίων που ορίζει η κυβέρνηση για την ποσότητα ενέργειας που χρησιμοποιείται για την κατασκευή των υλικών τους, τη συναρμολόγηση και τη μεταφορά τους στην αγορά, καθώς και για τον τύπο μπαταρίας που διαθέτουν τα οχήματα.

Οι κανόνες ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν επιτρέπουν στις χώρες να ευνοούν τους τοπικούς παραγωγούς. Ωστόσο, τα κριτήρια που έχουν σχεδιαστεί στη Γαλλία είναι πιθανό να καταστήσουν τα κινεζικά αυτοκίνητα μη επιλέξιμα για μπόνους, καθώς η βιομηχανία της ασιατικής χώρας τροφοδοτείται σε μεγάλο βαθμό από ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από άνθρακα και τα οχήματα αποστέλλονται σε όλο τον κόσμο με βάρκα.

Το Παρίσι είπε ότι τα κριτήρια που υιοθέτησε είναι σύμφωνα με τους κανόνες του ΠΟΕ επειδή επιτρέπονται εξαιρέσεις για λόγους υγείας και περιβάλλοντος.

Η Ρώμη σκοπεύει να συμφωνήσει ένα ευρύ μακροπρόθεσμο σχέδιο για την αυτοκινητοβιομηχανία της με όλους τους τοπικούς σχετικούς ομίλους, συμπεριλαμβανομένης της Fiat-make Stellantis, της μοναδικής μεγάλης αυτοκινητοβιομηχανίας της Ιταλίας, με την κυβέρνηση να πιέζει να φέρει την ετήσια παραγωγή της στη χώρα πίσω στο ένα εκατομμύριο οχήματα.

Οι συνομιλίες, οι οποίες αναμένεται να συνεχιστούν μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, περιλαμβάνουν νέα προγράμματα κινήτρων στην Ιταλία.

Ο υπουργός Βιομηχανίας Adolfo Urso τον περασμένο μήνα είπε ότι οι Ιταλοί είχαν χρησιμοποιήσει το 80% των κινήτρων για να αγοράσουν οχήματα που παράγονται στο εξωτερικό και ότι η αναθεώρηση του πλαισίου κινήτρων θα πρέπει να υποστηρίξει τόσο τη στροφή προς πιο φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα όσο και την εθνική παραγωγή αυτοκινήτων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ