Η μάχη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων- Αγώνας δρόμου για τους ανταγωνιστές της Tesla

 Η μάχη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων- Αγώνας δρόμου για τους ανταγωνιστές της Tesla

Η Tesla ωθεί τους περισσότερους ανταγωνιστές της σε ασύμφορες επενδύσεις καθώς οι πωλήσεις τους δεν επαρκούν για να τις υποστηρίξουν

 

Η απόφαση της Ford να πατήσει φρένο σε ένα προγραμματισμένο εργοστάσιο μπαταριών 3,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων στο Μίσιγκαν υπογραμμίζει μια πρόκληση για το αυξανόμενο πλήθος αντιπάλων της Tesla στην αγορά των ΗΠΑ: Η Tesla ωθεί τους περισσότερους από αυτούς σε ασύμφορες, χαμηλού όγκου επενδύσεις .

Οι παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες λανσάρουν δεκάδες νέα ηλεκτρικά οχήματα στις Ηνωμένες Πολιτείες και ρίχνουν δισεκατομμύρια δολάρια σε νέα εργοστάσια EV και μπαταριών. Ωστόσο, λίγα από αυτά, εκτός από το Model Y και το Model 3 της Tesla, πωλούν σε αρκετά υψηλούς όγκους για να υποστηρίξουν ένα εργοστάσιο συναρμολόγησης πλήρους κλίμακας, σύμφωνα με ανάλυση του Reuters των δεδομένων πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ για τους πρώτους έξι μήνες του 2023.
Σε βάση ανά μάρκα, η Tesla ξεπέρασε τους 19 ανταγωνιστές της κατά 10 προς ένα ή περισσότερο κατά το πρώτο εξάμηνο, σύμφωνα με τα στοιχεία της S&P Global Mobility.


Η Tesla πούλησε 325.291 οχήματα στις Ηνωμένες Πολιτείες από τον Ιανουάριο έως τον Ιούνιο. Η Chevrolet της General Motors, με το παλιό Bolt EV, ήταν δεύτερη με 34.943, μετά από τις Ford, Hyundai και Rivian .

Με βάση την πινακίδα, και τα τέσσερα μοντέλα της Tesla τοποθετήθηκαν στις 12 κορυφαίες θέσεις, με το Model Y και το Model 3 να κατατάσσονται στο ένα και δύο, με πωλήσεις στο πρώτο εξάμηνο 200.000 και 160.000 αντίστοιχα.


Συγκριτικά, το Bolt πούλησε 35.000 και το Mustang Mach E της Ford 13.600 - που να μην είναι αρκετός όγκος για να γεμίσει ένα τυπικό εργοστάσιο συναρμολόγησης, το οποίο πρέπει να λειτουργεί στο 80% της χωρητικότητας ή περισσότερο για να είναι κερδοφόρο.

Οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων των plug-in υβριδικών οχημάτων και των οχημάτων κυψελών καυσίμου, κατέλαβαν το 8,9% της αγοράς των ΗΠΑ κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023, αυξημένες κατά 2,6 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία που συγκεντρώθηκαν από τη Alliance for Automotive Innovation, μια βιομηχανία εμπορική ομάδα.

Ωστόσο, αυτό το μερίδιο αγοράς κατανεμήθηκε σε 103 διαφορετικά μοντέλα, σύμφωνα με την τελευταία τριμηνιαία έκθεση της Συμμαχίας για την αγορά EV.

Η απόφαση της Ford να σταματήσει τις εργασίες σε ένα εργοστάσιο μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων 3,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων στο Μίσιγκαν έρχεται καθώς ορισμένοι αναλυτές αμφισβητούν εάν η αγορά ηλεκτρικών ηλεκτρικών οχημάτων των ΗΠΑ θα αναπτυχθεί αρκετά γρήγορα ώστε να υποστηρίξει όλες τις νέες λειτουργίες μπαταριών και συναρμολόγησης που λανσαρίστηκαν ή βρίσκονται υπό κατασκευή.

Τον Ιούλιο, η Ford προέβλεψε απώλεια 4,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων για ολόκληρο το έτος στη μονάδα EV της - 50% υψηλότερη από ό,τι είχε προβλεφθεί νωρίτερα φέτος - και ανακοίνωσε ότι επιβράδυνε την άνοδο της παραγωγής EV.

Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία, όπως και αρκετοί ανταγωνιστές της, έχουν δεσμεύσει δισεκατομμύρια για την κατασκευή πρόσθετων εργοστασίων ηλεκτρικών και μπαταριών στις Η.Π.Α.

Σε μια παρουσίαση στα μέσα ενημέρωσης την Τρίτη, η Cox Automotive σημείωσε ότι η Tesla έχει παραδώσει κάποιο μερίδιο των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ φέτος, καθώς περισσότεροι εισερχόμενοι έρχονται στην αγορά, αλλά εξακολουθεί να κατέχει σχεδόν τα δύο τρίτα όλων των πωλήσεων EV. Καμία άλλη μάρκα δεν έχει περισσότερο από 10%.
Η Cox εκτίμησε ότι οι πωλήσεις EV θα αυξηθούν στο 8% των συνολικών πωλήσεων οχημάτων στις ΗΠΑ το τρίτο τρίμηνο από περίπου 6,5% ένα χρόνο πριν.

Μέρος αυτής της ανάπτυξης πιθανότατα οφείλεται στην πτώση των τιμών, μια τάση που καθοδηγείται από την Tesla η οποία χρησιμοποιεί τα ανώτερα περιθώρια κέρδους της για να μειώσει τις τιμές και να επεκτείνει τις πωλήσεις. Ο Cox εκτιμά ότι οι μέσες τιμές λιανικής πώλησης EV μειώθηκαν στα 53.376 $ τον Ιούλιο του 2023, από το υψηλό σχεδόν 70.000 $ πριν από ένα χρόνο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ