Ιταλία: Kυβέρνηση και Stellantis στοχεύουν να αυξήσουν την παραγωγή σε 1 εκατ. οχήματα

  Ιταλία: Kυβέρνηση και Stellantis στοχεύουν να αυξήσουν την παραγωγή σε 1 εκατ. οχήματα

Σύμφωνα με ανακοίνωση της κυβέρνησης περισσότερες λεπτομέρειες πρόκειται να συμφωνηθούν μέχρι το τέλος του μήνα - Stellantis δεσμεύεται για πέντε μοντέλα στο Melfi, στη νότια Ιταλία

 

 


Η μητρική εταιρεία της Fiat, Stellantis και η ιταλική κυβέρνηση συμφώνησαν τη Δευτέρα να επιδιώξουν να αυξήσουν την ετήσια παραγωγή αυτοκινήτων στην Ιταλία σε ένα εκατομμύριο μονάδες, αντιστρέφοντας μια πτωτική τάση που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια.
Η Stellantis, η μοναδική μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιταλίας, παρήγαγε λιγότερα από 700.000 οχήματα στη χώρα τόσο πέρυσι όσο και το 2021, καθώς επλήγη από παγκόσμια έλλειψη μικροτσίπ και άλλων εξαρτημάτων.

Ως πρώτος καρπός αυτής της προσπάθειας, ο γαλλο-ιταλικός όμιλος ανέφερε σε δήλωση ότι είχε σχέδια να εισαγάγει μελλοντική παραγωγή ενός πέμπτου μοντέλου στο εργοστάσιό του στο Melfi στη νότια Ιταλία.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, είχε συναντηθεί με τον Ιταλό Υπουργό Βιομηχανίας Adolfo Urso στη Ρώμη νωρίτερα τη Δευτέρα και συμφώνησαν στην ανάγκη να ενισχυθεί η παραγωγή οχημάτων στη χώρα,συμπεριλαμβανομένων των Alfa Romeo και Maserati.

Ο Urso είπε σε ξεχωριστή δήλωση ότι το υπουργείο του και η αυτοκινητοβιομηχανία στοχεύουν να υπογράψουν συμφωνία μέχρι το τέλος αυτού του μήνα.
Σύμφωνα με το σωματείο FIM-CISL, η παραγωγή Stellantis στην Ιταλία πιθανότατα θα αυξηθεί σε περίπου 800.000 μονάδες φέτος. Η Fiat Chrysler, η οποία συγχωνεύθηκε με τη γαλλική PSA στις αρχές του 2021 για να δημιουργήσει την Stellantis, παρήγαγε για τελευταία φορά πάνω από ένα εκατομμύριο οχήματα στην Ιταλία το 2017.

«Είμαι βέβαιος ότι... θα δημιουργήσουμε την προϋπόθεση για να αντιστρέψουμε πρώτα την πτωτική τάση στον όγκο παραγωγής τα δύο επόμενα χρόνια και στη συνέχεια να δημιουργήσουμε μαζί τον οδικό χάρτη για την παραγωγή ενός εκατομμυρίου οχημάτων στην Ιταλία», δήλωσε ο Tavares.
Το σχέδιο θα λάβει υπόψη πολλούς παράγοντες, συμπεριλαμβανομένων των προβλέψεων της αγοράς, της οικονομικής προσιτότητας των οχημάτων, των επιπτώσεων της ρύθμισης εκπομπών Euro 7 και των κινήτρων για τη στήριξη της ανταγωνιστικότητας της Ιταλίας, όπως το ενεργειακό κόστος, ανέφερε ο όμιλος.
Ο Ταβάρες την περασμένη εβδομάδα είπε ότι οι χώρες «υψηλού κόστους», όπως η Γαλλία ή η Ιταλία, θα μπορούσαν να είναι το σπίτι μόνο για αυτοκίνητα υψηλής αξίας, για να εξισορροπηθεί η οικονομική προσιτότητα για τους πελάτες και η κερδοφορία για την εταιρεία.
Η Stellantis απασχολεί περίπου 45.000 εργαζόμενους στην Ιταλία, ενώ σύμφωνα με την ομάδα λόμπι ANFIA, ολόκληρη η αυτοκινητοβιομηχανία απασχολεί πάνω από 270.000 άτομα στη χώρα, άμεσα και έμμεσα. Αντιπροσωπεύει πάνω από το 5% του ιταλικού ΑΕΠ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ