Ποια εταιρεία θέλει οι κάτοικοι της πόλης να παίζουν FarmVille στην πραγματική τους ζωή

Ποια εταιρεία θέλει οι κάτοικοι της πόλης να παίζουν FarmVille στην πραγματική τους ζωή
Αν είστε χρήστης του Facebook τότε σίγουρα θα ξέρετε το FarmVille. Ακόμα κι αν δεν παίζατε οι ίδιοι, κάποιος από τους διαδικτυακούς σας φίλους θα σας είχε προσκαλέσει να δημιουργήσετε την ψηφιακή σας φάρμα.

Το παιχνίδι έκανε την πρώτη του εμφάνιση το 2009 δημιουργώντας φρενίτιδα, ενώ το 2012 παρουσιάστηκε το sequel κάνοντας μια μεγάλη μερίδα των χρηστών του Facebook να «κολλήσει». Πάνω από 50 εκατ. χρήστες «φύτευαν» τα φρούτα και τα λαχανικά τους μηνιαίως, ενώ το 20% αυτών έπαιζαν καθημερινά. Μάλιστα, το περιοδικό Time είχε κατατάξει το παιχνίδι ανάμεσα στις 50 χειρότερες εφευρέσεις (50 Worst Inventions) των τελευταίων ετών ακριβώς επειδή ήταν το πιο εθιστικό παιχνίδι του Facebook.

Για κάποιους μπορεί να φαίνεται χάσιμο χρόνου η δημιουργία ενός «ψηφιακού κήπου» ή μιας «φάρμας» και αντιπροτείνουν τη δημιουργία κανονικών, αλλά σκεφτείτε εκείνους που δεν μπορούν – όπως για παράδειγμα οι κάτοικοι της Τζακάρτα.

Όσοι μένουν στην πρωτεύουσα της Ινδονησίας με τον πληθυσμό να έχει φτάσει τα 35,5 εκατομμύρια το 2015, ενδεχομένως να μην έχουν μπαλκόνι – πόσο μάλλον χώρο για να καλλιεργήσουν τα δικά τους προϊόντα.

Για όλους αυτούς υπάρχει μια startup που προσπαθεί να βρει μια λύση και να τους μετατρέψει σε εικονικούς αγρότες.

Μέσω της πλατφόρμας, iGrow, κάποιος μπορεί να αγοράσει σπόρους από συνεργαζόμενους αγρότες που κατοικούν σε αγροτικές περιοχές, και στη συνέχεια να ενημερώνεται τακτικά για την πορεία των λαχανικών και των φρούτων.

Ένας επιθεωρητής επισκέπτεται την φάρμα συχνά και στέλνει στους ιδιοκτήτες φωτογραφίες και ενημερώσεις για το ύψος των φυτών – ενώ μπορούν να ενημερώνονται και οι ίδιοι διαρκώς.

Όταν έρθει η ημέρα της συγκομιδής, οι ιδιοκτήτες της φάρμας θα λάβουν μια πλήρη έκθεση με τη σοδιά τους και οι καλλιέργειες θα πουληθούν και στη συνέχεια θα μοιραστούν τα κέρδη.

Στόχος είναι οι ιδιοκτήτες να συμβάλλουν στην επισιτιστική ασφάλεια και να επικεντρωθούν στην υποστήριξη και αναβάθμιση των διαύλων που διοχετεύουν τα τρόφιμα.

500s-demo-day-batch-16-igrow-4-638
Αυτή τη στιγμή, τα φρούτα στην Ινδονησία εισάγονται συχνά από χώρες όπως η Ταϊλάνδη και ενώ υπάρχουν μεγάλες εκτάσεις καλλιέργειας, οι αγρότες (ιδιαίτερα μικρής κλίμακας) δυσκολεύονται να πάρουν δάνεια από τις τράπεζες για την καλλιέργεια τροφίμων.

Ο Iqbal Muhaimin, ιδρυτής της εταιρείας, εντόπισε το πρόβλημα αυτό και αποφάσισε να βοηθήσει τους αγρότες να παρακάμψουν τις τράπεζες και να πάρουν δάνεια απευθείας από συμπολίτες που θέλουν να υποστηρίξουν περισσότερο τα τοπικά, βιολογικά τρόφιμα.

Το iGrow παρέχει στους δωρητές μια απόδοση της επένδυσής τους. Για παράδειγμα, για ένα περιβόλι με durian δέντρα, τα οποία θα αρχίσουν να αποδίδουν καρπούς κατά το πέμπτο έτος, οι επενδυτές μπορούν να πάρουν βγάλουν περίπου 18% ετησίως επιπλέον χρήματα. Μπορούν να επιλέξουν να πάρουν αυτά τα χρήματα ή να δωρίσουν τα έσοδα σε κάποιο τοπικό φιλανθρωπικό ίδρυμα ή ακόμα και να επανεπενδύσουν τα χρήματα σε μια νέα καλλιέργεια.

«Αρκετοί είναι χαρούμενοι να δωρίζουν τα χρήματα, αλλά αρκετοί θέλουν την επιστροφή χρημάτων. Γι αυτό δίνουμε και τις δύο επιλογές» εξηγεί ο Muhaimin.

Η εταιρεία συνεργάζεται, επίσης, με τους αγρότες ώστε να αναπτύξουν δεξιότητες στην καλλιέργεια βιολογικών τροφίμων, και με τις τοπικές αγορές ώστε να αυξήσουν τη ζήτηση.

«Υπάρχει μια αποσύνθεση των τριών κύριων πόρων της γεωργίας στην Ινδονησία κάτι που σημαίνει ότι η χώρα δεν είναι σε θέση να είναι αυτάρκης σε τρόφιμα», εξηγεί ο ιδρυτής της εταιρείας. «Οι τρεις κύριοι πόροι είναι η αγορά, οι δεξιότητες και τα κεφάλαια».

Οι επενδυτές μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε φρούτα, όπως μπανάνες και durian ή deli water apple, ενώ σύντομα η εταιρεία σχεδιάζει να επεκταθεί σε μια ποικιλία από φρούτα, λαχανικά και βότανα, με έμφαση στα υγιεινή τρόφιμα ενώ δεν θα υποστηρίξει την παραγωγή κρέατος.

Να σημειωθεί πως τα δύο χρόνια της λειτουργίας της εταιρείας, η πλατφόρμα έχει δώσει θέσεις εργασίας σε πάνω από 2.000 αγρότες.