Θέλετε να φτάσετε τα εκατό; Αυτές οι τροφές είναι για εσάς

Θέλετε να φτάσετε τα εκατό; Αυτές οι τροφές είναι για εσάς
Μπορεί να μην υπάρχουν μαγικές συνταγές όμως αυτές οι συμβουλές που βασίζονται σε επιστημονικά στοιχεία είναι σίγουρο ότι θα σας βοηθήσουν να σβήσετε πολλά κεράκια στην τούρτα σας...

Καταναλώστε το μικρότερο γεύμα συνήθως αργά το απόγευμα ή το βράδυ, δοκιμάστε φυτικές τροφές (ιδιαίτερα φασόλια), τρώτε μικρότερες μερίδες κρέατος (85-110 γραμμάρια) περίπου 5 φορές το μήνα, πίνετε αλκοόλ με μέτρο (λιγότερο από 2 ποτήρια την ημέρα), και ολοκληρώνεται το γεύμα σας όταν νιώθετε χορτάτοι κατά 80%.

Αυτές είναι, καταρχάς, μερικές χρυσές συμβουλές για μακροζωϊα που αντλήθηκαν μετά από από έρευνα στις διατροφικές συνήθειες των περιοχών που οι άνθρωποι φτάνουν σε ηλικίες με τριψήφιο αριθμό.

Ο συγγραφέας και εξερευνητής του National Geographic, Dan Buettner, μετά την έκδοση του πρώτου του βιβλίου, The Blue Zones: Lessons for Living Longer From the People Who've Lived the Longest, κυκλοφόρησε τον Απρίλιο το δεύτερο μέρος, The Blue Zones Solution: Eating and Living Like the World's Healthiest People. Έχοντας ταξιδέψει σε κοινωνίες του κόσμου που παρουσιάζουν υψηλό προσδόκιμο ζωής, ο Buettner και η ομάδα του διαπίστωσαν ότι οι κάτοικοι αυτοί παρουσίαζαν και λιγότερα περιστατικά παθήσεων στην καρδιά, παχυσαρκίας, καρκίνου και διαβήτη.

Δείτε τι τρώνε στα μέρη όπου έχουν καταγραφεί οι περισσότεροι αιωνιόβιοι:

Ικαρία (Ελλάδα)

Είναι γνωστό τοις πάσοι ότι η Ικαρία φημίζεται παγκοσμίως για τους αιωνόβιους κατοίκους της. Δεν είναι μόνο ότι δεν γνωρίζουν τη σημασία της λέξης άγχος. Και όσον αφορά τη διατροφή, οι Ικαριώτες έχουν τη δική τους φιλοσοφία πάνω στη μεσογειακή διατροφή. Κατσικίσιο τυρί, μέλι, μαυρομάτικα φασόλια, φακές, άγρια, πράσινα λαχανικά, φέτα, λεμόνια, φασκόμηλο, μαντζουράνα και μικρές ποσότητες ψαριών βρίσκονται συχνότερα στο πιάτο τους.

Χερσόνησος Νικόγια (Κόστα Ρίκα)

Αυγά, παπάγια, μπανάνες, γλυκοπατάτες, κολοκύθες, καλαμπόκι, peach palm και φασόλια.Buettner είναι η βασική διατροφή των κατοίκων της χερσονήσου Νικόγια. Σύμφωνα με την έρευνα του Dan Buettner, οι κάτοικοι της περιοχής χρωστούν την εξαιρετική τους υγεία στην επάρκεια της Μεσο-αμερικάνικης παραγωγής, ενώ ένα ασυνήθιστο τροπικό φρούτο που είναι γνωστό σε λίγους (peach palm), περιέχει υψηλά επίπεδα βιταμινών Α και C.

Οκινάουα (Ιαπωνία)

Περίπου οι 6,5 ανά 10 χιλιάδες φτάνουν στην Οκινάουα τον ένα αιώνα ζωής, σε σύγκριση με τις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου η αναλογία είναι 1,73 ανά 10 χιλιάδες. Τι τρώνε: πικρό πεπόνι, τόφου, σκόρδο, καστανό ρύζι, πράσινο τσάι, μανιτάρια shitake.

Σαρδηνία (Ιταλία)

Η διαφορά της Σαρδηνίας με άλλες περιοχές είναι ότι συναντάμε και πολλούς άνδρες να φτάνουν τα 100, σε αντίθεση με άλλες κάτι που σε άλλα μέρη αποτελεί σχεδόν… αποκλειστικότητα των γυναικών. Τι τρώνε: κατσικίσιο γάλα, προβατίσιο τυρί (το πεκορίνο που παράγεται στη Σαρδηνία φτιάχνεται από πρόβατα ελευθέρας βοσκής και παρουσιάζει υψηλότερα επίπεδα ωμέγα-3 λιπαρών οξέων από άλλα τυριά), μέτρια κατανάλωση υδατανθράκων από ψωμί, ζυμάρια, κριθάρι κ.λπ., μάραθο, φάβα, ρεβίθια, ντομάτες, αμύγδαλα, τσάι γαϊδουράγκαθου, κρασί από σταφύλι Grenache.

Λάμα Λίντα (Καλιφόρνια)

Εδώ οι κάτοικοι δεν καπνίζουν, δεν πίνουν, δεν χορεύουν και αποφεύγουν την πολύ τηλεόραση. Το μενού τους: Τόφου, αβοκάντο, σολομό, καρύδια, φασόλια, βρόμη, ψωμί ολικής άλεσης, γάλα σόγιας.

Αξιολόγηση