Frapport: Τα τελευταία εμπόδια για τη μεταβίβαση των 14 αεροδρομίων

Frapport: Τα τελευταία εμπόδια για τη μεταβίβαση των 14 αεροδρομίων
Αν και η αντίστροφη μέτρηση εχει ξεκινήσει για την μεταβίβαση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην Frapport, παραμένουν  δύο βασικές  εκκρεμότητες  που μπορεί να δημιουργήσουν καθυστερήσεις στην έναρξη της παραχώρησης ή CCD (Concession Commencement Date).. Η υπογραφή της σύμβασης παροχής υπηρεσιών πρώτων βοηθειών (ΕΚΑΒ) και η έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή της όλης ιδιωτικοποίησης.

Περισσότερο επικίνδυνη να δημιουργήσει καθυστερήσεις είναι η έγκριση της Επιτροπής ενώ ούτε η σύμβαση με το ΕΚΑΒ δεν έχει συμφωνηθεί ακόμη κι αν επανεκκίνησαν οι διαβουλεύσεις μεταξύ των δύο πλευρών. Το ΕΚΑΒ είναι ο μοναδικός αρμόδιος φορέας για να παρέχει τις υπηρεσίες πρώτων βοηθειών στα αεροδρόμια και υποχρεώνεται η παραχωρησιούχος να το επιλέξει.

Επιπλέον, σύμφωνα με τη σύμβαση, όλες οι περιπτώσεις παροχής κρατικών υπηρεσιών παρέχονται στο πλαίσιο της απόδοσης της αμοιβής παραχώρησης χωρίς περαιτέρω αντάλλαγμα.

Ο ακριβής χρόνος της μεταβίβασης δεν μπορεί επομένως να προβλεφθεί με ακρίβεια αφού επιχειρησιακά και διαδικαστικά ζητήματα μπορεί να προκαλέσουν πρόσθετες καθυστερήσεις.

Τα περιφερειακά αεροδρόμια είναι 3 στην κύρια χώρα (Θεσσαλονίκη, Ακτιον, Καβάλα) και 11 αεροδρόμια στα νησιά (Χανιά, Κέρκυρα, Κεφαλονιά, Κως, Μύκονος, Μυτιλήνη, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος και Ζάκυνθος).

Εφόσον οι εκκρεμότητες επιλυθούν θα επέλθει το οικονομικό κλείσιμο της ιδιωτικοποίησης με την καταβολή του εφάπαξ τιμήματος του 1,23 δισ. ευρώ και την έναρξη της 40ετούς περιόδου κατά την οποία θα επενδυθούν 330 εκατ. ευρώ ως το 2020 και 1 δις. ευρώ ως το 2057.Η κοινοπραξία θα καταβάλει 22,9 εκατ. ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα και κυμαινόμενη μεταβλητή αμοιβή που υπολογίζεται κατ’ έτος στο 28,6% των μεικτών κερδών.

Η επόμενη μέρα

Σημειώνεται ότι εν αναμονή της ολοκλήρωσης της συμφωνίας για την ανάληψη των 14 περιφερειακών αεροδρομίων το τμήμα μάρκετινγκ της Frapport έχει ξεκινήσει εδώ και τέσσερις μήνες την εκστρατεία προσέλκυσης νέων πτήσεων στα περιφερειακά αεροδρόμια.

Η εταιρεία δίνει έμφαση στο destination branding και έχει ειδικό τμήμα aviation marketing για την ανάδειξη των 14 προορισμών διεθνώς, με έμφαση στη Λέσβο την Κω και τη Σάμο που πέρσι λόγω του προσφυγικού είχαν σημειώσει μείωση.

Μαρίνα Πρωτονοταρίου

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ