Τέρμα τα γκάζια για την Avis από τον όμιλο Συγγελίδη

Τέρμα τα γκάζια για την Avis από τον όμιλο Συγγελίδη
Με όπλο την ισχυρή του ρευστότητα και την κυρίαρχη θέση του στην αγορά αυτοκινήτου και με ένα δυνατό σχήμα στο οποίο εκτός του ιδίου συμμετέχουν η Goldman Sachs και το αμερικανικό fund Worldview ο όμιλος Συγγελίδη φέρεται να κατέθεσε δεσμευτική προσφορά για την Avis προκειμένου να βάλει πόδι σε ένα ακόμη κλάδο με μεγάλες προοπτικές αυτόν του rent a car.

Η πώλησή του ακινήτου που στέγαζε τον ΟΠΑΠ στη Περιφέρεια Αττικής με τίμημα 19 εκ. ευρώ, από την εταιρεία real estate του ομίλου SYNERGO έφερε στην επικαιρότητα και πάλι τους ικανούς επιχειρηματίες. Το κτίριο είχε συμβόλαιο ενοικίασης με τον ΟΠΑΠ έναντι 2,2 εκ. το χρόνο μέχρι το καλοκαίρι του 2015- το οποίο όμως είχε λήξει και η Synergo πέτυχε την πώλησή του στη χειρότερη συγκυρία για το real estate.

H επέκταση στις ενοικιάσεις αυτοκινήτων είναι ένας στρατηγικός στόχος του ομίλου που έχει διαπιστώσει μεγάλες αυξήσεις στις εταιρικές πωλήσεις αυτοκινήτων οποίου, λόγω της ανοδικής πορείας του κλάδου, από την έκρηξη της τουριστικής κίνησης. Η Avis, με στόλο 31.700 αυτοκινήτων και δίκτυο 80 σταθμών ενοικίασης, κατέχει ηγετική θέση στην ελληνική αγορά τόσο στο rent a car (βραχυχρόνιες μισθώσεις) όσο και στο leasing (μακροχρόνιες και fleet management), ενώ εξειδικεύεται και στην πώληση μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και αποτελεί ιδανικό στόχο για τα μεγέθυνση των επιχειρήσεων του ομίλου.
«Tο μέλλον ανήκει σε εκείνους που προετοιμάζονται για αυτό» έλεγε ο Γιώργος Συγγελίδης που έθεσε τα θεμέλια της συνεχούς ανάπτυξης ενός ομίλου που ξεκίνησε από την κλωστοϋφαντουργία το 1922 και καταφέρνει να ελίσσεται και να κυριαρχεί στην ελληνική επιχειρηματικότητα σε κάθε εποχή. Ακολουθώντας αυτό το μότο οι δυο γιοι του Πολυχρόνης και Γιάννης Συγγελίδης με προνοητικότητα και στρατηγικό σχεδιασμό βάζουν στόχους και να τους πετυχαίνουν, τόσο σε καιρούς παχιών αγελάδων όσο και σε καιρούς κρίσης.
Μεγεθύνουν έτσι σταθερά τον όμιλο που ξεκίνησε νωρίς την εμπορία αυτοκινήτων με την αντιπροσώπευση της Citroen το 1965, συνέχισαν το 1994 με τις ασφαλίσεις αυτοκινήτου με την Elysee θέλοντας να αξιοποιήσουν την δυναμική που είχε η εταιρία τους στον κλάδο του αυτοκινήτου και πρόσθεσαν και νέες δραστηριότητες. Στα περιβαλλοντικά έργα, με την Prosper Hellas που παρέχει εξειδικευμένες υπηρεσίες σε θέματα διαχείρισης και εξυγίανσης μολυσμένων υδάτων, εγκατάσταση των πρωτοποριακών μονάδων καθίζησης ( για τα τούνελ των Τεμπών), διαχωριστές υδρογονανθράκων (για τη ΔΕΗ, την Εγνατία κ.λ.π.)
Καλή πορεία κόντρα στην κρίση
Το κύριο όμως αντικείμενο των αδελφών Συγγελίδη είναι η εισαγωγή, εμπορία και τα aftersales αυτοκινήτων, με ένα αξιοζήλευτο portfolio μαρκών που αντιπροσωπεύει. Ξεκίνησαν από τη Citroen, που αντιπροσωπεύει από το 1965 και την Chrysler- Jeep Dodge, ενώ στις αρχές του 2014, τάραξε τα νερά προσθέτοντας στην εμπορική του φαρέτρα και την Peugeot . Όπως συνηθίζει να λέει και ο ίδιος, «σοβαροί όμιλοι είναι εκείνοι που μπορούν να λειτουργούν απρόσκοπτα, όταν η αγορά πέφτει και όχι όταν τα νούμερα ευημερούν». Και η θεαματική πορεία της Peugeot, παρά την κρίση, επιβεβαίωσε τη φήμη του «Mίδα της αυτοκίνησης», όπως τον αποκαλούν οι Γάλλοι. Αφού κατάφερε να κρατήσει δυνατή τη Jeep σε μια περίοδο που οι premium φίρμες είτε έβαζαν λουκέτο, τα κατάφερε και με την Peugeot με μια πανέξυπνη προωθητική-χρηματοδοτική πολιτική για την: Aν θέλεις να αγοράσεις ένα από τα γαλλικά μοντέλα, έχει τη δυνατότητα να πληρώσεις με άτοκη χρηματοδότηση 48 μηνών, στην οποία η μηνιαία δόση ορίζεται ανάλογα με την ονομασία του μοντέλου: Για το 108 ευρώ διαμορφώνεται στα 108, για το 208 στα 208, για το 308 στα 308 ευρώ κ.ο.κ.
Τα αποτελέσματα τους δικαίωσαν: η γαλλική φίρμα καταγράφει εκρηκτική άνοδο στις πωλήσεις της με 41% αύξηση ταξινομήσεων για το πρώτο έτος λειτουργίας της από τον όμιλο Συγγελίδη το 2014, αύξηση που συνεχίστηκε το 2015. Το 2016, με 6.055 ταξινομήσεις επιβατικών και ελαφρών επαγγελματικών μοντέλων απέκτησε μερίδιο αγοράς 7,2%, εμφανίζοντας αύξηση πωλήσεων 11,5% σε σχέση με το 2015.
Καλοί καπετάνιοι με τιμές και καινοτομίες
Ο Ιωάννης Συγγελίδης ήταν μόλις δέκα ετών όταν γεννήθηκε η CITROEN Hellas και σήμερα μαζί με τον Πολυχρόνη και τη μητέρα τους Θεοδώρα κρατούν γερά το τιμόνι της εταιρίας. Μετά την ολοκλήρωση των σπουδών του στη διοίκηση επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο της IOWA ανέλαβε σημαντικές ευθύνες στον όμιλο, όπως και ο Πολυχρόνης. Είναι χρισμένος Ιππότης του Τάγματος της Αξίας από τον πρόεδρο της γαλλικής δημοκρατίας, όπως επίσης έχει λάβει τον Τίμιο Σταυρό του Αποστόλου & Ευαγγελιστού Μάρκου Α’ Τάξεως από τον Πατριάρχη Αλεξανδρείας.
«Καλός καπετάνιος είναι εκείνος που σε περίπτωση αντάρας και φουρτούνας, θα οδηγήσει με ασφάλεια το πλοίο στο λιμάνι» θα δηλώσει ο Πολυχρόνης Συγγελίδης κατά την παρουσίαση που έκανε ο όμιλος για την Autoone AE, η οποία προστέθηκε στο δίκτυο των επίσημων διανομέων και επισκευαστών για όλες τις μάρκες που εκπροσωπεί η οικογένεια Συγγελίδη.
Και ο καλός καπετάνιος πρέπει να προβλέπει το μέλλον εγκαίρως και να είναι έτοιμος γι αυτό. Στα τέλη της δεκαετίας του 90, στα κεντρικά γραφεία της Chrysler- Jeep, στο Detroit των HΠA, έφτανε ένα Jeep Wrangler, συνοδευόμενο από τον αντιπρόσωπο της μάρκας στην Eλλάδα, Πολυχρόνη Συγγελίδη και τους συνεργάτες του. Και είχε μια καινοτομία, το Wrangler είχε μετασκευαστεί με 1.600άρη turbo κινητήρα, κάτι πρωτάκουστο για τους Aμερικανούς. Η ιδέα του Συγγελίδη όμως προέβλεψε το «μέλλον της αυτοκίνησης» και αρκετά χρόνια μετά το 2015, το downsizing έχει γίνει παγκόσμιο trend και η Chrysler-Jeep παρουσίασε σε ευρεία παραγωγή αυτή ακριβώς την ιδέα, εκσυγχρονισμένη: Ένα Jeep Renegade με 1.400άρη turbo κινητήρα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ