Πέφτουν οι τιμές αλλά πέφτουν και οι μισθοί – Στα «κάγκελα» οι καταναλωτές

Πέφτουν οι τιμές αλλά πέφτουν και οι μισθοί – Στα «κάγκελα» οι καταναλωτές
Μπορεί οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις να προχωρούν σε μειώσεις στις τιμές προς τους πελάτες πλην όμως τα στοιχεία μαρτυρούν ότι η ελληνική επιχειρηματικότητα έχει εγκλωβιστεί σε μια αναμονή εξελίξεων.

Ο τζίρος στις επιχειρήσεις μειώνεται συνεχώς, μαζί με την ρευστότητα και τις καταθέσεις, ενώ διαρκώς αυξάνονται τα κόκκινα δάνεια και οι ληξιπρόθεσμες οφειλές. Με τους μισθούς και τις συντάξεις να έχουν «ψαλιδιστεί» τα τελευταία χρόνια μέχρι και 50% οι καταναλωτές εμφανίζονται απρόθυμοι να προχωρήσουν σε αγορές.

Σύμφωνα με έρευνα της GfK για το α’ τρίμηνο του 2017 η συνεχιζόμενη τεταμένη κατάσταση στην ελληνική αγορά εργασίας υπονομεύει τις προσδοκίες των καταναλωτών τόσο ως προς τη διεύρυνση των θέσεων εργασίας, όσο και ως προς τη βελτίωση της οικονομικής τους κατάστασης.Ως αποτέλεσμα, οι Έλληνες καταναλωτές εξακολουθούν να είναι διστακτικοί ως προς την πραγματοποίηση αγορών, πέραν αυτών που καλύπτουν τις καθημερινές τους ανάγκες.

Στο πλαίσιο αυτό, ο δείκτης πρόθεσης αγοράς διολίσθησε στο α’ τρίμηνο στις -44,6 μονάδες, καταγράφοντας κάμψη της τάξης των επτά μονάδων έναντι του προηγούμενου έτους.

Την ίδια στιγμή, έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, σε συνεργασία με το «douleutaras.gr», εκτιμάει ότι το 54,3% προχώρησε σε μείωση των τιμών κατά 10% έως 50% και το 8,5% σε μείωση άνω του 50%. Αντίθετα, το 31,0% διατήρησε σταθερές τις τιμές, ενώ το 5,2% προχώρησε σε αύξηση από 10% έως 50%.

Την ίδια ώρα, το 57% των επιχειρήσεων εμφάνισε κάμψη στον τζίρο, με τη μείωση για το 19,3% των καταστημάτων να υπερβαίνει το 50%. Αυξημένο τζίρο έως 50% εμφάνισε το 19% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, ενώ σε σταθερά επίπεδα διατηρήθηκαν οι πωλήσεις για το 23,8%.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ